שלום אורח
 
התחבר

 
נא להמתין...

מי שומע את מה שבלב

|

דינה ציונית ושלמה זיס המחלקה לחינוך אזרחי ולדמוקרטיה, מטח

צפיות: 9100
|
דרוג  (0)

מטרת הפעילות היא לעסוק בערכים של כבוד לשונה, שוויון, סובלנות ופתיחות.

 

  על הסרט

 דורון צריך להכין עבודה במדעים. המורה אמרה שאפשר להכין את העבודה בזוגות, ומותר לשתף ילדים מכל שכבת כיתות ו.  דורון מציע לדנה, ילדה לקוית שמיעה, להכין ביחד את העבודה.  

 

דנה מתקשרת עם דורון בשפת הסימנים ובפתקים. דורון מצליח להתגבר על מכשולים בתקשורת עם דנה, אבל מתקשה להתמודד עם חבריו הלועגים לו על הקשר אתה או עם ילדים אחרים לקויי שמיעה.

 

שיא העלילה מתרחש במסיבת הריקודים של כל השכבה. לפני המסיבה דורון מציע לדנה להיות בת זוגו, אבל הוא חוזר בו בגלל לחץ חברתי...

 רקע

הגדרה של "לחץ חברתי"

לחץ חברתי הוא מצב שכיח מאוד בחיי החברה, ובמיוחד בעולם הילדים. ללחץ חברתי פנים רבות, והוא קיים כמעט בכל מקום, שיש בו קבוצה של אנשים. אנחנו חיים בחברה, ולכן איננו חופשיים לנהוג כרצוננו. עלינו להתחשב באחרים ולהתאים את עצמנו למה שמקובל בקבוצה. אבל – לחץ חברתי גורם לאנשים להתנהג ולחשוב בצורה דומה, גם אם הם רוצים לנהוג אחרת. 

מטרות

 מטרת הפעילות היא לעסוק בערכים של כבוד לשונה, שוויון, סובלנות ופתיחות. 

שאלות לדיון

  1. האם אתם יודעים מהו לחץ חברתי?
  2. האם קרה שרציתם לעשות משהו, אך נתקלתם בקושי לעשות אותו רק בגלל שחבריכם היו נגדו?
  3. כיצד ניתן להתגבר על לחץ חברתי?
  4. כיצד הייתם אתם יוצרים קשר עם ילד או עם ילדה לקויי שמיעה?
  5. האם לקות שמיעה עלולה לפגוע בחברות כלשהי?

  6. איך אפשר להתגבר על מכשולי השפה והתקשורת? 

הצעות לפעילות

 1. איך מדברים עם דנה? – האם שמתם לב לדרכי התקשרות עם דנה, הילדה לקוית השמיעה?

צפו שוב בסרט, וכתבו כיצד האנשים הבאים יוצרים קשר עם דנה.

 

החברים של דנה לכיתה

                                                                                       

דורון

 

אימא של דנה

 

 

2. כיצד אתם הייתם מדברים עם דנה?

____________________________________________________________

____________________________________________________________

 

3. לפניכם מספר תנועות ידיים בשפת הסימנים.

 

מה, לדעתכם, כל תנועה מביעה?

 

_____________ _____________ _____________ ______________

_____________ _____________ _____________ ______________

התמונות באדיבות התערוכה "הזמנה לשקט".

 

מידע נוסף למורים

  1.  פסיכולוגיה חברתית: השפעה חברתית – גורמים המשפיעים על מידת הקונפורמיות. מחברות: ד"ר אורית  כהן; דנה פרידמן  
  2.  עוצמת ההוראה הלא מילולית 
  3.  שפת הסימנים: שפת הסימנים הישראלית מכילה יותר משלושת אלפים סימנים. היא מובעת באמצעות תנועות ידיים.
  4.  בעקבות התערוכה האינטראקטיבית: הזמנה לשקט
משתתפים: דנה – סיון עמר, דורון – ערן בל
בימוי: טימור אוזלנר
הפקה: סילבן ביגאלזיין
בעלי זכויות: מדינת ישראל, משרד החינוך התרבות והספורט, המזכירות הפדגוגית, המטה ליישום שנהר קרמניצר, אגף המפמ"רים, הפיקוח על הוראת התקשורת והקולנוע, האגף לחינוך לערכים, ירושלים, תשס"ו, בסיוע עמותת להב – שרון גרינברג
נושאים קשורים: אמפתיה לאחר | סטיגמות | סרטי ילדים | קשיים חברתיים
 
תגובות ‏‎(‏‎0 תגובות‏‎)‏‎
תגובות ‏‎(‏‎0 תגובות‏‎)‏‎
הוספת תגובה
שם השולח:
דוא"ל:
 
*כותרת:
תוכן:
 
© כל הזכויות שמורות למטח – המרכז לטכנולוגיה חינוכית
לצפייה תקינה באתר תוכלו לעיין ברשימת דפדפנים נתמכים ותוספים נדרשים