"אל תלעגו לי" – דף הבית
 
הרעיון:
התלמידים בוחנים את תפקידם של משקיפים מהצד במקרים של אלימות, הצקות ולעג, ומזהים דרכי תגובה מתאימות.

המטרות:
א. לזהות דרכים להגיב להתנהגויות אלימות.
ב. ללמוד מתי צריך להתערב ומתי לא כדאי להתערב.
ג. לפתח רגישות לתפקיד המשקיפים מהצד.

קהל היעד: כיתות ג-ה.

ציוד וחומרים:
א. בריסטול.
ב. דף לתלמידים "אלימות - מה עושים?", כמספר התלמידים בכיתה.

משך הפעילות: 45 דקות.

 
מהלך הפעילות

שלב 1 - פעילות בזוגות ובמליאה: מה למדנו על סכסוכים? (10 דק')

שלב 2 - חקירת סוגים שונים של אלימות (5 דקות)

שלב 3 - פעילות: שיתוף מבוגרים (20 דקות)

שלב 4 - סיעור מוחות: דרכים נוספות למניעת אלימות (10 דקות)

שלב 5 - צפייה בסרט: "דובי אח שלך" (10 דקות)


 
דפי עבודה:
03-3-alimut_ma_osim.pdf

הצעות לפעילויות נוספות
דיווח או הלשנה - האם כל הלשנה פסולה?
להבליג או לתקוף? (שמואל א: פרק י, פסוק כז; פרק יא פסוקים יב–יג)
אל תצחקו עליי! (מלכים ב, פרק ב, פסוקים כג-כד)
מעלימים עין
לספר או לא לספר – זאת השאלה!

מה בפרק?
 
רוצים לדעת עוד?

הבעת רגשות | אכפתיות והתחשבות | פתרון יצירתי לסכסוכים | לקבל את השונה | מוזיקה | פורום | אודות | "אל תלעגו לי" - דף הבית