הנחיות
לפני הפעילות
- קיימו שיחה עם התלמידים בנושא. שאלו אותם: אילו פעילויות אתם מבצעים באינטרנט?
- לאילו מטרות נועד האינטרנט לדעתכם?
- חשבו על יתרונות ועל חסרונות שיש לאינטרנט. אפשר לכתוב על הלוח.
במהלך הפעילות
עמוד 1 –
- שאלו: לשם מה אנו נעזרים באינטרנט?
- בקשו מאחד התלמידים לקרוא את הכתוב.
- שאלו את התלמידים האם ידעו על כך.
עמוד 2 –
התלמידים יצפו בסרטון קצר והומוריסטי על סבתא סעדה.
הנכד דורון שואל אותה שאלות העוסקות ברשת, ומתוך כך ניתן ללמוד מה נכון ומה ראוי לעשות ברשת.
- התלמידים ישחקו במשחק טריוויה ובו שאלות שהופיעו בסרטון.
- שאלו איזה מידע חדש למדו בעקבות הצפייה בסרטון ובעקבות המשחק.
עמוד 3 –
התלמידים יקראו על שני אירועים אמיתיים שהתרחשו לאחרונה ויסמנו מבין האפשרויות איזה מידע היה חסר לנפגעים כדי לשמור על עצמם, ואיזה מידע היה עשוי לעזור להם אילו היו מודעים לו.
- שאלו: האם שמעתם על מקרים אלו?
- כיצד אתם הייתם נוהגים?
- ערכו הצבעה ושאלו מי ידע לענות נכון על שתי השאלות, על שאלה אחת ומי לא ידע לענות.
בררו את הסיבות לכך ושוחחו בנושא.
מידע נוסף תוכלו לקבל ממקור מידע זה:
https://safe.org.il/
עמוד 4 –
לפני הילדים מוצגים כמה רעיונות לגלישה בטוחה באינטרנט.
- הילדים יבחרו רעיון אחד ויסבירו מדוע הוא חשוב לדעתם.
- בקשו מתלמידים אחדים לספר לכיתה על הרעיון שבחרו ושוחחו בנושא.
בסיום הפעילות
קיימו דיון בכיתה בשאלה:
מהם הכללים החשובים לי כדי לשמור על עצמי?