שאלה ותשובה
חטיף אחרי האוכל

אמא לשניים שואלת על חטיף/ עוגיה/ ממתק באיסוף הילדים מהגן.

ד"ר עידית ליוש מומחית בתחום הגיל הרך. ד"ר ליוש מרצה במכללת אורות ישראל. חברת צוות מומחים במדור מזה מספר שנים.
שאלה

שלום,

יש לי שני ילדים בגן (3.5. 2.5). אני אוספת אותם כל יום מהגן ברבע לאחת אחרי שאכלו בגן ארוחת צהריים ופרי ונותנת להם חטיף/ עוגיה/ ממתק. רציתי לדעת האם זה בסדר ההרגל הזה כי מה שקורה כרגע הם כבר מבקשים מבקש מיוזמתו. כמובן שאני מתנה את זה באם אכל את כל המנה בגן. חלבון+ פחמימה.

חשוב לציין שהם ילדים שאוכלים מאוד בריא ומסודר ולא מנשנשים בין ארוחות.

מציינת גם שהבחנתי שהדבר ניתן להם כצורך בנחמה/ הירגעות וכשהם לא היו מקבלים שום דבר אחרי הגן הם מגיעים הביתה בבכי ועצבניים והיה מאוד קשה להרדים אותם לשנת צהרים.

תודה

נופר

תשובה

שלום,

לדעתי אין שום בעיה. אם מדובר בחטיף קטן, שמרגיע, אז נכון שיש בו סוכר, אבל אם הוא בא כתוספת לתזונה מבוקרת – נראה לי שאין בעיה. יכול להיות שכדאי לבדוק למה הם רוצים את החטיף. אולי הארוחה לא מספיקה להם?  אבל לפעמים ילדים פשוט זקוקים לטקס שיעזור להם במעבר ממסגרת אחת לשניה וזה מה שעוזר להם ומרגיע אותם. אז זה בסדר גמור.

למה את שואלת? מה בהרגל הזה מפריע לך?

אם זה עצם ההרגל – תנוח דעתך. זה לא יימשך לעולם. הם יגדלו ויחפשו (וימצאו) סיפוק אחר. בנוסף, ככל שהם יגדלו, תוכלי לדבר איתם על הערך התזונתי של החטיף הזה, ולשאול מה עוד יכול להרגיע. אגב, לא בטוח שהתחליפים יהיו טובים יותר (סרט בטלויזיה, משחק במחשב/בנייד וכדומה). ובינינו – כולנו זקוקים מדי פעם למשהו מתוק כנחמה. אם זה מדי פעם, ובכמות קטנה – אין עם זה בעיה. בדקי רק שהם לא הופכים ל"סחטנים" קטנים. חטיף אחד, בשעה קבועה, וזהו.

לסיכום: את נראית אמא נהדרת, שקולה, מתייעצת. תמשיכי לגדל אותם בבריאות ובהנאה.

לחצו להמשך קריאה
הקטן