הנחיות
עמוד 1 – הקדמה
התלמידות והתלמידים יקראו את הרקע לפעילות.
שאלו את התלמידים:
- האם יש משהו במציאות שלכם שיכול להיות חלום בשביל ילדים אחרים? (למשל, לימודים [במדינות מתפתחות יש ילדים שעובדים ולא יכולים ללמוד]; מזון; קורת גג ועוד).
- האם יש משהו בחלומות שלכם שיכול להיות מציאות יומיומית בשביל ילדים אחרים? (למשל, שלג ליד הבית או להיות בקבוצת סקי יכול להיות חלום לילד ישראלי ומציאות יומיומית לילד באירופה).
לפי הגדרה זו, מה ההבדל בין חלום לפנטזיה? תנו דוגמה לפנטזיה שהייתה או שיש לכם.
עמוד 2 – ילדים מתרבויות שונות
- התלמידות והתלמידים יצפו בסרטון שעורך השוואה בין ילד מגואטמלה לילדה אמריקאית, מהרגע שהם מתעוררים בבוקר ועד הרגע שבו הם מגיעים לבית הספר.
- אחריו יזהו התלמידים אילו רגשות עוררה בהם הצפייה בסרטון ומדוע, וישוו בין חייהם לבין חיי הילדים המוצגים בסרטון.
- התלמידות והתלמידים יתבקשו לחשוב מה עוזר לילד להגשים את חלומו להגיע לבית הספר כל יום, על אף התלאות שבדרך.
עמוד 3 – אין דבר העומד בפני הרצון
- התלמידות והתלמידים יקראו את הציטוט "התקווה נמצאת בחלומות, בדמיון ובאומץ של אלו המעזים להפוך חלומות למציאות" מאת סאלק – ממציא החיסון למחלת הפוליו.
- התלמידות והתלמידים יפרשו את כוונתו של סאלק באמירה זו, ולאחר מכן יחשבו על חלום אישי שלהם ולמה הם נדרשים כדי להגשימו.
- לבסוף יתבקשו התלמידות והתלמידים לחשוב על מישהו בסביבתם הקרובה שהצליח להגשים חלום, ויחשבו מול אילו קשיים הוא התמודד כדי להגשים את חלומו.
עמוד 4 – לסיכום
התלמידות והתלמידים יעצבו כרזה המעודדת בנות ובני נוער להגשים את חלומותיהם על אף הקשיים שבדרך.