רקע
לידתו של ילד עם פגם מולד מציבה קשיים מרובים בפניו, בפני הוריו ובפני משפחתו המורחבת. את הקשיים חולקים בני המשפחה עם אנשי הצוות הרפואי, שנעשה שותף פעיל בחיי היום יום של הילד ומשפחתו. אחד מרגעי השיא בתהליך הטיפולי הוא הניתוח לתיקון הפגם. הציפייה לניתוח מלווה בדרך כלל בתקווה ואופטימיות אך גם בפחד וחרדה. בסיטואציה זו חוברים יחד הניסיון שרכש הצוות הרב-מקצועי המטפל בילד והתהליכים הנפשיים והפיזיים שחווים הילד ומשפחתו.
הספר "תיקון הלב" מכוון להפיג את החרדה דרך היכרות עם המציאות הרפואית והתהליכים הצפויים. בספר נפסע יד ביד ונלווה את הילד ירון בשלבי המחלה, במאבק היום יומי, בזמן הניתוח ועם החזרה ממנו לשגרת החיים. הספר נועד לכל הילדים, הן כדי לסייע להם להבין חברים שחיים עם פגם מולד בלב ולהזדהות עמם והן כדי שיתוודעו לעוד סיפור אנושי, על אדם המתמודד עם גורלו. מבוסס על מידע מתוך הספר: תיקון הלב, הוצאה פרטית, 1996 כל הזכויות שמורות למחברים ולאקו"ם פעילות זו נועדה לאפשר דיון ושיח מקבל. אם יש בכיתתכם ילד או ילדה חולים, כדאי להתייעץ עם הצוות הטיפולי או לשאול אותם ישירות לגבי העברת הפעילות בכיתה. אם הילד או הילדה החולים מעוניינים לשוחח בכיתה על מצבם ולהיות חלק מהפעילות – יש לנהוג ברגישות רבה, תוך שימת דגש על מה שאפשר לעשות, מה יכול לעזור וכדומה. קיום שיחה בהיעדרם יכול לאפשר לשאר ילדי הכיתה להתבטא בחופשיות, ואילו בנוכחותם – הילדים החולים עלולים להרגיש אי-נוחות. ייתכן גם מקרה שאחד מבני המשפחה של אחד התלמידים חולה (אב או אם, אח או אחות), וגם משום כך יש לעסוק בנושא ברגישות בהתאם למקרה.