על הסרט
הסרטון עוסק בילד נכה, מוגבל פיזית, ובהתמודדות שלו עם תלמידים בכיתה, הלועגים לו. למרות נכותו, הוא שואף להשיג גביע על הישגים בספורט, כמו אחיו, שזכה בגביעי ספורט רבים. והוא מצליח לעשות זאת.
הסרטון עוסק בילד נכה, מוגבל פיזית, ובהתמודדות שלו עם תלמידים בכיתה, הלועגים לו. למרות נכותו, הוא שואף להשיג גביע על הישגים בספורט, כמו אחיו, שזכה בגביעי ספורט רבים. והוא מצליח לעשות זאת.
הסרטון עוסק בילד נכה, מוגבל פיזית, ובהתמודדות שלו עם תלמידים בכיתה, הלועגים לו. למרות נכותו, הוא שואף להשיג גביע על הישגים בספורט, כמו אחיו, שזכה בגביעי ספורט רבים. והוא מצליח לעשות זאת.
נקודות למחשבה
כולנו יכולים להיחשב חריגים בחברות שונות ומסיבות שונות. במקרים רבים היחס של החברה לאנשים חריגים הוא חשדני, מנדה ומתנכר. התופעה בולטת יותר בקרב ילדים, כי הם מתקשים להתמודד עם חריגים (ילדים נכים, מגמגמים, צולעים, ביישנים, עולים חדשים, ילדים חדשים בכיתה). ובמקרים רבים לתופעה יש אופי אלים כלפי הילדים החריגים.
חשוב להסביר לתלמידים את זכויותיהם של כל הילדים, ובכללן הזכויות של ילדים חריגים, כדי לאפשר להם להשתלב בחברה.
חשוב לציין: ילדים רבים מתייחסים לילדים חריגים בצורה אוהדת, מסייעים להם ותומכים בהם.
שאלות לדיון
שאלות לדיון לפני הצפייה בסרטון
ב. שאלות לדיון בעקבות צפייה בסרטון
*ביטחון עצמי- אמונה חזקה של אדם ביכולתו, בכישוריו, בשיפוטו ובהחלטות שהוא מקבל.
התלמידים יכתבו את מגילת הזכויות של ילדים חריגים.
דיון – שאלו את התלמידים: מה, לדעתכם, יעזור במיוחד לילדים הנכים בסביבת בית-הספר?
התייחסו לנקודות הבאות:
א. הגישה לכיתה
ב. הגישה אל הלוח, לשירותים, למחשב
ג. הזמנה לפעילויות חברתיות
ד. השלמת חומרי לימודי במקרה של היעדרות מסיבות של בריאות
משתתפים: ילדי איל"ן, מרכז הספורט ספיבק. בית-ספר ענבלים, ראש העין, כיתות ה1, ו ,טל לוי, בת אל מזרחי ,אודיאה לוי – האם |
בימוי: שרון גרינברג |
הפקה: סילבן ביגלאייזן |
עריכת תסריט: ציון רובין |
בעלי זכויות: הפצה: מדינת ישראל, משרד החינוך התרבות והספורט, המזכירות הפדגוגית, המטה ליישום שנהר קרמניצר, אגף המפמ"רים, הפיקוח על הוראת התקשורת והקולנוע, האגף לחינוך לערכים, ירושלים,תשס"ו בסיוע עמותת להב- שרון גרינברג |