הנחיות
א. משך הפעילות כ-40 דקות
ב. הסרט עוסק בילדים חדשים במקום חדש, אשר עליהם להתמודד עם המסגרת החדשה, עם כללי ההתנהגות בה ועם
חבריה הקבוצה.
ג. הנושא יובהר באמצעים הבאים:
1. צפייה בסרט, המציג קטע מתוך ספרה של נורית זרחי, "ילדת חוץ"
משך הפעילות: כ-40 דקות
העיסוק בנושא בקבלת השונה והאחר ייעשה באמצעים הבאים:
2. צפייה בשני קטעי הסרט, העוסקים, בדרך ישירה ועקיפה, בסיפור "הברווזון המכוער" מאת הסופר הנס כריסטיאן אנדרסן
שאלות לדיון בעקבות צפייה בסרט (ראו בהמשך)
פעילות בעקבות צפייה באירועים שהתרחשו בסרט
1. שאלות לדיון בעקבות צפייה בסרט
2. שתי הצעות לפעילות בעקבות צפייה באירועים שהתרחשו בסרט
שאלות לדיון
1. הילד בסרט מרגיש אומלל. מדוע הוא מרגיש כך, לדעתכם?
2. האם יש ילדים שנראים שונה מכם? האם יש ילדים שמתלבשים שונה מכם?
3. כאלה שהתספורת שלהם שונה משלכם? שהם מדברים או הולכים באופן שונה מכם?
4. מה אתם חושבים עליהם? האם אתם מתנהגים אליהם באופן שונה? מדוע?
5. איך נוכל לקבל בחברתנו ילדים שנראים שונים מאתנו?
6. האם הרגשתם פעם שונים מאחרים? ספרו על כך.
7. מה עלינו לעשות, כדי לקבל כל אחד ואחת לחברה שלנו / למשחקים שלנו?
הצעות לפעילות
התלמידים ימחיזו את הקטע מתוך הסרט, אשר מנחה התכנית, רוני פינקוביץ, מדבר עליו בסיפור שלו על עצמו ועל התהליך שקרה לו: הוא הפך במהלך משחק כדורגל מ"ברווזון מכוער" ל"ברבור יפה תואר".
התלמידים יוכלו להמחיז קטע דומה שעוסק בנושא קבלת השונה.