מטרות
א. חינוך חברתי – שיפור האקלים בכיתה בכל הנוגע לכבוד האדם.
ב. חינוך לשוני – הבנת המשמעויות וההקשרים השונים של המילה כבוד.
מטרות ייעודיות:
א. מודעות לעובדה שלכל אדם יש זכות לכבוד.
ב. בחינת והערכת מצביםשישבהםביטוילמתן כבודלעומתמצביםשבהם נשלל הכבוד.
ג. מעורבותאישית-חברתיתהקושרתאתהלומדיםלסביבתםומחזקתאתתחושתהכבודשהםחשים זה לזה.
מטרות אופרטיביות:
א. התלמיד יכיר את ערך הכבוד מתוך עיון במקורות.
ב. התלמיד יביא דוגמאות של ערך הכבוד כפי שהוא בא לידי ביטוי בסיטואציות בעולמו.
ג. התלמיד יכיר את ערך הכבוד וחשיבותו מתוך המדרש "רבי אלעזר והמכוער", תוך קריאה קולית ודיון בכיתה.
ד. התלמיד יכיר את ערך הכבוד מתוך הסיפור "בחצר המשחקים" , תוך מענה על דף משימות.
ה. התלמיד יביע עמדה אישית וטיעון בעקבות המקרה שבסיפור.
ו. התלמיד יבצע "השלכה" של הזכות לכבוד על חוויות אישיות שחווה בעבר.
ז. התלמיד יציע פתרונות לבעיות הקשורות לזכות לכבוד בעקבות הסיפור.