מערך שיעור
לְהַגִיד אֶת מָה שֶׁחוֹשְׁבִים
צוות למידה חברתית-רגשית-SEL, מטח, בשיתוף צוות הקרן לקידום מקצועי בהסתדרות המורים

האם יש לומר את המחשבות החולפות בראשנו?

סיפור חברתי מלווה בדף פעילות דיגיטלי לילדים ובני נוער על רצף האוטיזם.

רקע

הסיפור המצורף כאן הינו חלק מפרויקט "בין חברים" הכולל מאגר סיפורים חברתיים לילדים ובני נוער על רצף האוטיזם.

ילדים עם אוטיזם מתקשים בלמידה ספונטנית של מיומנויות, כללים וקודים חברתיים. בעוד בני גילם הרגילים לומדים את הקודים החברתיים תוך כדי הניסיון והאינטראקציות החברתיות, בלא שיזדקקו להנחיה מפורשת, לילדים עם אוטיזם יש קושי מיוחד בלמידה מהסוג הזה. הקשיים באים לידי ביטוי הן ברמת הפענוח וההבנה של מצבים חברתיים, והן ברמת התגובה וההתנהגות המתאימים למצבים השונים. ילדים עם אוטיזם מתמודדים עם קושי ב-Theory of mind , הבא לידי ביטוי בקושי להבין את נקודת המבט של הזולת ובקושי בהבנה שלזולת יש מחשבות ורגשות שונים משלנו, המשפיעים על התנהגותו.

בעזרת סיפורים חברתיים ניתן ללמד תלמידים על רצף האוטיזם להבין מצבים ולשפר את התנהלותם בעולם החברתי. הסיפורים שמים דגש על הצד החיובי ואינם שיפוטיים. הצגת המצבים בדרך סיפורית מנגישה אותם בדרך קלילה וחוויתית.

 

עוד על מאגר "בין חברים"…

לחצו להמשך קריאה
הקטן