רקע
בפעילות זאת התלמידים יכתבו על חוויה שעברו, הקשורה לאלימות או לאקלים בכיתה ובבית-הספר.
בפעילות זאת התלמידים יכתבו על חוויה שעברו, הקשורה לאלימות או לאקלים בכיתה ובבית-הספר.
בפעילות זאת התלמידים יכתבו על חוויה שעברו, הקשורה לאלימות או לאקלים בכיתה ובבית-הספר.
א. חינוך חברתי – שיפור האקלים בכיתה ומניעת אלימות בבית-הספר
ב. חינוך לשוני – כתיבת חוויה
שימו לב לכל שלב בהפעלה מבחינת החינוך החברתי ומבחינת החינוך הלשוני.
א. חלקו לתלמידים את הדף לתלמידים.
שימו לב: ייתכן שבעקבות העלאת החוויות יעלו נקודות נוספות לדיון, כגון:
1. מה הם חוויות או אירועים לא נעימים/פוגעים?
2. האם צריך לעזור לחברים בצרה או שאפשר גם לעמוד מן הצד?
3. כיצד ניתן להתמודד עם אלימות?
4. למי ניתן לפנות בבית-הספר?
שימו לב: ייתכן שבעקבות חוויות שונות של התלמידים יהיה צורך ליידע את היועצת של בית-הספר.
עד סוף כיתה ו
כתיבת חוויה
הישג נדרש 1 – כתיבת טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים
כתיבה בתבנית (חוויה) תוך הצגת נקודות מבט שונות
הישג נדרש 2 – הפקת טקסטים כתובים, תקינים מבחינה לשונית והולמים מבחינה תקשורתית
א. מתן כותרת, כותרות משנה ו/או חלוקה לפסקות
ב. ארגון רעיונות במבנים מתאימים
ג. רצף בין משפטים ובין פסקות ושימוש בקשרים (זמן, סיבה ותוצאה)
דיון בכיתה
הישג נדרש 1 – האזנה ודיבור למטרות שונות
השתתפות בשיחה ובדיון תוך:
1. הקשבה ותגובה הולמת לדברי אחרים
2. השתלבות בדיבור על-פי המוסכם
תודה ליעל לשם, מחנכת בבית ספר גבע, גבעת עדה.