מערך שיעור
לאן נעלם קפיטן קוק
צוות האתר בשיתוף צוות הקרן לקידום מקצועי

פעילות מלווה לסיפור "לאן נעלם קפיטן קוק" המעלה נושאים כמו: נידוי מחברת הילדים, לחץ חברתי, הצקה, הלשנה ובעיקר קבלת החדש והשונה.

רקע

הסיפור בקצרה
"ילדים! ילדים! הכריז גל נושם ונושף, בהגיעו לחצר בית הספר, "בא לכיתה שלנו ילד חדש!".
רוני, ילד בכיתה ג', חזר עם הוריו משליחות באפריקה. כשהוא מגיע לכיתה החדשה הוא חש עצמו זר ובלתי רצוי. אמנם הוא מנסה להתיידד עם ילדי הכיתה ומנסה לספר להם על התוכי המדבר שלו – קפיטן קוק, אבל הם לא נותנים לו לסיים את דבריו, לועגים לו ומכנים אותו בשם 'קפיטן קוק'.
גל, מלך הכיתה, וילדה נוספת מרגישים שהגזימו ביחס שלהם ומחליטים לבקר את רוני בביתו. כשהם מצלצלים בפעמון הם שומעים קולות צווחניים, אבל אף אחד אינו פותח להם את הדלת. הם חושבים שרוני מנסה "לסדר" אותם, טוענים שהוא שקרן. גל, מלך הכיתה, מחליט להטיל עליו חרם. בהמשך גל מקניט את רוני, הם רבים ומכים זה את זה. רוני בורח מבית הספר ונעדר ממנו למשך כמה ימים. הילדים, מצדם, מעדיפים שלא יחזור… אך סוף טוב, הכול טוב. הילדים מגלים כי קפיטן קוק הוא תוכי מדבר, הם מתיידדים עם רוני וגם עוזרים לו לגלות לאן נעלם קפיטן קוק.

הנחיות

שאלות לדיון:

א. איך, לדעתכם, מרגיש ילד שמגיע לכיתה חדשה?
ב. כיצד אתם מרגישים, כשאתם מגיעים למקום חדש ובלתי מוכר?
ג. איך אפשר לעזור לילדים חדשים המגיעים לכיתה?

לחצו להמשך קריאה
הקטן