מערך שיעור
מַכִּירִים פִּתְגָמִים בנושא חברות
פיתוח:נועה שפירא ושלמה זיס - מטח. ייעוץ: שרה ליפקין ותהילה גרינוולד. בשיתוף הקרן לקידום מקצועי

פעילות שמטרתה לשפר את האקלים בכיתה באמצעות עיסוק בפתגמים בנושא: יחסים שבין אדם לחברו.

מטרות

א. חינוך חברתי – שיפור האקלים בכיתה באמצעות עיסוק בפתגמים בנושא: יחסים שבין אדם לחברו.
ב. חינוך לשוני – היכרות עם פתגמים ועם משמעותם.

שימו לב לכל שלב בהפעלה מבחינת החינוך החברתי ומבחינת החינוך הלשוני.

הנחיות

הנחיות למורים:

העיסוק בפתגמים בנושא: יחסים שבין אדם לחברו יתבצע באמצעות הפעילויות הבאות:
א. מתיחת קו בין פתגמים לפירושיהם.
ב. שיבוץ פתגמים במקומות המתאימים.
ג. משחק פתגמים.

הפעילות

א. חלקו לתלמידים את הדף לתלמידים.
ב. משך הזמן למילוי הדפים ולפעילות בכיתה: 45 דקות
ג. קראו עם התלמידים את הדיאלוג בין רונן לאמו והשלימו אתם את הפתגמים.
ד. פזרו את הפתגמים במקומות שונים על הקירות בכיתה, והתלמידים יעמדו מתחת לפתגמים שקרובים ללבם. בקשו מהתלמידים לספר מדוע בחרו בפתגמים.
ה. ביום הפעילות שאלו: מה הקשר בין כל הפתגמים שהכרנו היום?

הישגים נדרשים

אוכלוסיית היעד: עד סוף כיתה ד'

הישג נדרש 4 – קריאת טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות:
– הבנת הכתוב
– יצירת הכללות

הישג נדרש 7 – קריאת טקסטים מן המקורות היהודיים – שליטה במטבעות לשון, ניבים וביטויים מהמקורות.

הישג נדרש 8 – הכרה והבנה של המערכת הלשונית: הכרה ושימוש בביטויים, בניבים ובפתגמים שכיחים.

דיון בכיתה – הישגים נדרשים

הישג נדרש 1 – האזנה ודיבור למטרות שונות
בהשתתפות בשיחה ובדיון יש:
1. האזנה לדברי אחרים
2. תגובה הולמת לדברי אחרים
3. השתלבות בדיבור על-פי המוסכם

לחצו להמשך קריאה
הקטן