רקע
פעילות מלווה לסרטון בנושא הצקות ומה ניתן לעשות עמן.
פעילות זאת בוחנת את המושג הצקה ומה ניתן לעשות כאשר מציקים לנו.
פעילות המלווה סרטון בנושא הצקות בין תלמידים ודרכי התמודדות.
פעילות מלווה לסרטון בנושא הצקות ומה ניתן לעשות עמן.
פעילות זאת בוחנת את המושג הצקה ומה ניתן לעשות כאשר מציקים לנו.
הכרות עם המושג הצקה
א. שאלו את הילדים- כשאתם חושבים על הצקה, מה הדבר הראשון שאתם חושבים עליו? רשמו את תשובותיהם על הלוח (שמש אסוציאציות).
ב. לאחר מכן הקריאו לתלמידים את ההגדרה של הצקה: הצקה זו התנהגות חוזרת המכוונת לפגוע ישירות באדם אחר שבדרך כלל אינו מסוגל להגן על עצמו (חלש מבחינה פיזית או חברתית) (רולידר 2000,הראל 1997).
ג. בקשו מהתלמידים לתת דוגמאות להצקה.
ד. צפו בסרטון "מישהו מציק לי"
עד דקה 00:28
ה. שאלו את התלמידים:
מה מרגישה נעם כשנרי מציק לה?
מה נעם יכולה לעשות?
אספו את תשובות התלמידים.
ו. המשיכו בצפייה של הסרטון עד דקה 02:13.
שאלו את התלמידים- מה הפתרונות שהוצעו בסרטון? אספו את תשובות התלמידים.
ז. המשיכו בצפייה של הסרטון עד סופו.
שאלו את התלמידים:
איזה פתרון הוא הטוב ביותר בעינכם?
מדוע?
א. שאלו את התלמידים-
האם קרה לכם שחוויתם הצקות בכיתה או בבית הספר?
איך הרגשתם?
מה עשיתם? כיצד התמודדתם?
מה ניתן לעשות כדי שלא יהיו לנו הצקות בכיתה?
ב. חלקו את הכיתה לקבוצות. בקשו מכל קבוצה לחשוב על/לרשום שלושה כללים שיעזרו לתלמידים בכיתה לזכור שאסור להציק אחד לשני.
למשל- "בכיתה שלנו אנחנו מתנהגים בכבוד אחד לשני שזה אומר שמדברים יפה…."
ג. אספו את רעיונות התלמידים ורשמו אותם על פלקט אותו התלמידים יאיירו ויקשטו, אשר ייתלה בכיתה.