שאלה ותשובה
מצוקה אמיתית מול התנהלות תלמיד בכיתה

חלי ברק שטיין, פסיכולוגית חינוכית מומחית עונה על שאלה בנושא קשיים בהתמודדות של מורה מול תלמיד מסוים בכיתה.

חלי ברק שטיין פסיכולוגית חינוכית מומחית. מטפלת ומייעצת לילדים, הורים ומשפחות, מלווה מנהלים ואנשי חינוך. מעבירה הרצאות וסדנאות להורים ואנשי חינוך במסגרות שונות.
שאלה

אני מורה עם ותק של 20 שנה. בד"כ מהר מאוד מוצא את שביל הזהב לעבר הילדים המאתגרים.
השנה יש לי תלמיד עם בעיות הפרעת קשב, מטופל תרופתית , בנוסף מטופל עי מטפלת רגשית מתקשה להתנהל מולו.,
הבעיה המרכזית:
הילד לומד בכיתה ד מסרב לעבוד, גם כאשר אני לוחצת עליו.הוא מעתיק שורה ואז עובר לציור.
ממתקשה להיישיר מבט, תשובותיו הנן לקוניות ובדרך כלל אינו מגלה שום נכונות ליצור קשר לא רק איתי, אלא עם הצוות כולו.
הקשר עם ההורים נפלא, כמעט יום יומי…בדיווח.לילד יש דף עיצוב התנהגות רק שהוא לא מתיחס לזה.
אנא עזרתכם. תודה רבה.

תשובה
מורה יקרה,
לפי המידע המועט שאפשר היה לקבל במסגרת הזו, יתכן ולילד יש עוד קשיים מלבד קשיי הקשב.
לא ברור מה הקשיים הרגשיים שלו וכיצד הם מתבטאים בקשיי הלמידה והמוטיבציה בהם את נתקלת. יתכן ויש לו קשיי תקשורת- קשיי שפה, או אפילו משהו מעבר לכך. העובדה שאת כמורה ותיקה וגם המטפלת הרגשית לא מצליחים להגיע אליו למרות שההורים משתפי פעולה מעידים שיתכן ויש קושי רציני יותר שלא מאובחן. אגב, האם הילד מאובחן מדויק יותר בתחום הרגשי- שפתי?
לדעתי , שווה לעצור לאבחון לפני שממשיכים בעשיה, וכך ההתמודדות תהיה יותר מדויקת ויהיה פחות תסכול, שלכם כמטפלים ושל הילד. מנסיוני כך אפשר להגיע ליותר הצלחות
בהצלחה,
בברכה,
חלי ברק שטיין
פסיכולוגית חינוכית מומחית
heliba@inter.net.il
www.hebpsy.net/barak
09-7624041
(אחרי השעה 16.00)
לחצו להמשך קריאה
הקטן