שלום וברכה,
אני מחנכת כיתה ד. בכיתתי תלמידה שאמה חולה בסרטן מאז היותה בת שלוש. לאחרונה מצבה של האם החמיר ונראה שהיא בשלביה האחרונים לחיים לצערנו.
הילדה אינה משתפת פעולה בשיח על אמה. דפוסי ההתנהגות שלה הם של התנגדות. לרוב היא אינה רואה עצמה שותפה חיובית בלמידה ואינה לוקחת חלק פעיל או נענית לדרישות המורה בקלות. יש לנו קשר טוב סהכ אך הוא מאופיין בהרבה התנגדות, חוסר שיתוף פעולה, קושי להכיל קרבה וחיבה.
שאלתי היא כיצד נכון לעזור לתלמידה בתהליך הפרידה, וכן כיצד וכמה לערב את הכיתה, כעת וביום שאחרי.
(אציין שהוריה של הילדה חיים בנפרד ולאחרונה הילדה עברה לחיות עם האב).
-
התמודדות עם אלימות
-
אלימות מינית
-
חרם
-
אלימות פיזית
-
אלימות מילולית
-
אלימות ברשת
-
אלימות נגד מורים
-
-
מיומנויות חברתיות
-
תקשורת בין אישית
-
פתרון סכסוכים וגישור
-
קבלת השונה
-
הבעת רגשות
-
מנהיגות
-
אכפתיות והתחשבות
-