שלום,
שאלתי היא לגבי תלמיד בכיתה א' אשר מבחינה לימודית הוא תלמיד טוב ובעל מוטיבציה אך מתחילת השנה מראה קשיים התנהגותיים. בתחילת שנה היה יוצא מהכיתה ללא רשות לזמן ארוך, מתחבא בשירותים, לא הקשיב להוראות המורה והיה מבצע משימות בזמן שהמורה מלמדת. היו שיחות עם ההורים ועם פסיכולוג והוחלט לעבוד על עיצוב התנהגות. כיום לרוב הוא נשמע להוראות ולא יוצא מהכיתה אך מפריע למהלך השיעור ע"י השמעת מילים ללא הפסק ללא קשר לשיעור. (קשה לי להתעלם מההפרעה כי הוא לא מפסיק) וכאשר יש משימה הוא קם מהמקום כדי להעתיק ממישהו את התשובות (קשה לו להתמודד כשנתקל בקושי) ואין לו סבלנות להקשיב להסבר כיצד לבצע את המשימה. הוא רוצה לבצע ללא הסברים.
שוחחתי איתו מספר פעמים וסיכמנו שיהיה בינינו סימן דרכו אזכיר לו כיצד להתנהג. הרמז עזר באופן חלקי. הכנתי לו "פתקי משימה" שיוכל לצאת כשקשה לו ולבקש מאחד המורים שיחתום על ביצוע המשימה אך לצערי הוא לא מסכים. כאשר אני (המורה) מעירה לו הוא נעלב ומתחיל להציק לחברי הכיתה, להפריע ולזחול מתחת לשולחנות.
אשמח לקבל הדרכה כיצד עלי לפעול ולהתייחס להתנהגותו. ומי אמור במסגרת ביה"ס לטפל בקושי?
תודה רבה
-
התמודדות עם אלימות
-
אלימות פיזית
-
אלימות מילולית
-
אלימות ברשת
-
אלימות נגד מורים
-
אלימות מינית
-
חרם
-
-
מיומנויות חברתיות
-
קבלת השונה
-
הבעת רגשות
-
מנהיגות
-
אכפתיות והתחשבות
-
תקשורת בין אישית
-
פתרון סכסוכים וגישור
-