שאלה ותשובה
תלמיד שמסרב לבוא לבית הספר ללא אימו

לאורה וולמר משיבה על שאלה בנושא תלמיד שמסרב לבוא לבית הספר בלי אמו.

לאורה וולמר פסיכולוגית קלינית לילדים מומחית להפרעות קשב וריכוז, סופרת. התמחתה במרכז "בריל" לבריאות הנפש (רמת-חן) במחלקות לילדים ונוער, ביחידה לגיל הרך ובגן הטיפולי לילדים עם הפרעת התפתחות
שאלה

בבית הספר יש תלמיד בכיתה ג', תלמיד טוב מאד מבחינת הישגים, לא ברור לנו מה קרה, אבל התלמיד הזה בא לבית הספר עם אמו (מה שלא היה בכיתה א' ו ב') ומסרב שהיא תעזוב אותו. אפילו אם היא לא יושבת אתו בכיתה, אלא יושבת בחוץ, הוא מודאג ורוצה שהיא תהיה מולו כל הזמן שהוא בבית הספר. אם היא לא באה אתו, הוא לא בא לבית הספר ומתחיל להשתולל.
מה יכולה להיות הסיבה להתנהגות כזאת? עדיין אין פיתרון לבעיה.

תשובה

בהחלט תמוהה העניין שילד שהגיע וישב בכיתה ללא תלות באם בכיתה א' וב', יראה שינוי קיצוני שכזה. חשוב להבין שלא מדובר בהתעקשות סתמית או מניפולציה אלא שיש פה ילד במצוקה. יכולות להיות לכך הרבה סיבות החל מהריון האם, מחלה, מעבר במשפחה, גירושין ועד לאלימות או טראומה. חשוב מאוד לא לפעול לפי השערות ולערב בטיפול בדחיפות את פסיכולוג בית הספר. טיפול פסיכולוגי של הילד ומשפחתו יחד עם התערבות בית ספרית תחזיר את הילד במהירות למסלול.
בהצלחה!
בברכה,
לאורה

לחצו להמשך קריאה
הקטן