הנחיות
צפו בכיתה בחלק מהסרטון, עד לסצנה שבה נגמר השיעור, לפני שעילאי יוצא להפסקה.
שאלו את התלמידים:
א. ממה חושש עילאי?
ב. התבוננו בתנועות הגוף של עילאי, הקשיבו לדבריו והסבירו למה לדעתכם הוא מתכוון
כשהוא אומר "קשה לי".
ג. איך הוא מרגיש לדעתכם?
ד. מה הייתם מציעים לו לעשות?
ה. מה דעתכם על ההתנהגות של חבריו לכיתה?
צפו בסצנה שמתרחשת בחוץ – כשהילדים משחקים כדורסל.
האם לדעתכם מה שקרה לעילאי בכיתה השפיע על התנהגותו במגרש הכדורסל?
איך אפשר לדעת?
צפו בסצנה השנייה שמתרחשת בכיתה:
א. מה אומרים הילדים לעילאי?
ב. האם לדעתכם עילאי שומע זאת לראשונה?
ג. מה דעתכם על התנהגות הילדים?
לסיכום השיעור: שאלו את התלמידים – מהו המסר המרכזי שעולה מהסרטון?
האם בכיתתכם יש ילדים שמתקשים בלימודים והם מוכשרים בתחומים אחרים?
תוכלו לספר מבלי לנקוב בשמות.
בקשו מהתלמידים לעבוד לפי ההנחיות שבדף לתלמידים.
לסיכום השיעור ספרו שבעיתון ילדים יש מדור שנקרא "הבעיה שלי",
בקשו מתלמידי מהכיתה לכתוב בשם עילאי מכתב למומחים במדור,
ובו לפרט מהי הבעיה שלו.
תלמידים שירצו לשתף במכתבים שכתבו, יקבלו מענה בכיתה מצד
חבריהם שיוכלו להציע להם פתרונות להתמודדות עם הבעיה.