מאמר
"אלימות – לא בבית ספרנו?!" ניכור, סמכות ונוכחות בחיי הילד בבית הספר
לירון און

המאמר מתאר את חווית הניכור של הילד הבעייתי בבית הספר, ומצביע על השיטות בהן מערכת בית הספר "מנכרת" את הילד, במקום ליצור איתו דיאלוג. במאמר מוצגות התערבויות שמטרתן לשמור על הסמכות של מורים בבית הספר, ובה בעת להפוך את הסמכות ל"סמכות נוכחת", כזאת שמקרבת ויוצרת קשר עם הילד במקום להרחיקו.

תוכן

 

המאמר מתאר את חווית הניכור של הילד הבעייתי בבית הספר, ומצביע על השיטות בהן מערכת בית הספר "מנכרת" את הילד, במקום ליצור איתו דיאלוג. במאמר מוצגות התערבויות שמטרתן לשמור על הסמכות של מורים בבית הספר, ובה בעת להפוך את הסמכות ל"סמכות נוכחת", כזאת שמקרבת ויוצרת קשר עם הילד במקום להרחיקו.

אל המאמר המלא באתר פסיכולוגיה עברית

ביבליוגרפיה

און, ל. (2007). "אלימות – לא בבית ספרנו?!" ניכור, סמכות ונוכחות בחיי הילד בבית הספר. [גרסה אלקטרונית]. נדלה ב 18/7/2017, מאתר פסיכולוגיה עברית: https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=1553
לחצו להמשך קריאה
הקטן