הנחיות
1. הציגו את התמונה הבאה בפני התלמידים והסבירו כי הדמות עם השיער הכתום היא נטשה. שאלו את התלמידים: כיצד מרגישה לדעתכם נטשה? הסבירו.
2. כתבו על הלוח את הפתגם הידוע "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו".
שאלו את התלמידים: מה הכוונה בפתגם הזה?
3. צפו בסרטון "אני נטשה" (כדקה וחצי).
שאלות לדיון
מדוע לדעתכם נטשה מרגישה שונה?
הביטו בבגדיה השונים מעט מבגדי הילדים האחרים, האם זאת סיבה לא לקבל אותה לחברת הילדים?
הקשיבו לנטשה, יש לה מבטא זר, האם זאת סיבה לא לקבל אותה לחברת הילדים?
האם לדעתכם הילדים יודעים משהו על החיים של נטשה?
האם יש לנטשה יכולות מיוחדות? (הפנו את תשומת לבם ליכולות הציור שלה).
אם יש בכיתתכם תלמידים שעלו לארץ בזמן האחרון. בקשו מהם לספר על חוויותיהם.
טיפ: אם בכיתה יושבים עולים חדשים, חשוב להקפיד שהדיון לא יהפוך להיות עליהם באופן אישי. אפשר להעצים אותם על ידי הזמנה לספר על החוויה האישית שלהם (רק אם הם רוצים). אם תלמידים אחרים מציפים סיפורים על עולים חדשים שנמצאים בכיתה, מומלץ לומר "אנחנו לא מדברים עכשיו באופן ספציפי על…" ולהסב את השיח לדיון כללי יותר.
חשבו – אילו הייתם חדשים בארץ, כיצד הייתם מתנהגים לדעתכם בבית ספר, בכיתה חדשה?
נסו להיזכר במצב שבו הייתם חדשים בחוג או בתנועת נוער, כיצד התייחסו אליכם? איך זה השפיע עליכם?
איך אפשר להקל על ילדים עולים חדשים בחברה החדשה שלהם?
לסיכום: כתבו לנטשה מכתב ובו הציעו הצעות איך תוכל להישאר כמו שהיא ועדיין להרגיש אהובה ומקובלת בכיתה.
בקשו מהתלמידים להקריא את המכתבים שכתבו לנטשה.