רקע
לפניכם מידע על תמר אדר. תוכלו לספר לילדים חלק מהדברים:
תמר אדר הייתה סופרת, משוררת, תסריטאית ומחזאית ישראלית – ילידת תל אביב.
(24 ביולי 1939 – 6 בדצמבר 2008).
כתבה תסריטים לסדרות טלוויזיה פופולריות לילדים (אות אות אות, טלפלא, מה פתאום? [קישקשתא], רגע עם דודלי, קרוסלה, רחוב סומסום, פרפר נחמד ועוד).
כתבה שירים וסיפורים רבים שהופיעו בתוכניות טלוויזיה, ושני מחזות.
הופיעה במפגשים עם ילדים ומבוגרים ברחבי הארץ.
זכתה ב"פרס זאב" לספרות ילדים ונוער מטעם משרד החינוך והתרבות, ובפרס הצילינדר הנודד של אומנות לעם.
מבוסס על מידע מתוך ויקיפדיה
בתהליך ההתפתחות ילדים לומדים מה מותר ומה אסור. במילים אחרות: הם לומדים את הגבולות שהם יכולים לפעול בתחומם ביעילות. ההורים הם שעוזרים לילדים בשלבים הראשונים של ההתפתחות על ידי הצבת גבולות ברורים. ואולם בימינו הורים רבים מתקשים בהצבת גבולות לילדיהם. לחלק מההורים לא נעים להגיד "לא". הורים אחרים חוששים שמא ה"לא" יפגע בילדם ויזיק לנפשו הרכה. ויש הורים, שאמנם אומרים "לא", אך במהלך "מלחמת ההתשה" מתעייפים ונכנעים.
חשוב להבין: הצבת גבולות עוזרת לילד ולילדה! גבול ברור והחלטי מבהיר להם מה מותר ומה אסור. הגבולות עוזרים לילדים (וגם למבוגרים) להבין את הסדר השורר בעולם. כשתופעות והתנהגויות נעשות מאורגנות ומסודרות, קל יותר להסתדר איתן.
ילדים הגדלים בסביבה שמציבה גבולות – מרגישים ביטחון. הם יכולים להמשיך לחקור את הסביבה מתוך ידיעה שיש מי שישמור עליהם ויעצור אותם, אם יעשו משהו לא נכון, לא רצוי או מסוכן.
לעומת זאת, ילדים שאין להם גבולות, וגם ילדים שחשים שהם "מנהלים את הוריהם", גדלים בהרגשה של אנרכיה ובתחושות חרדה, בבחינת: "אם אני הכי חזק, ולא שומרים עליי ולא מציבים לי גבולות – מה יקרה לי אם אעשה משהו לא טוב? ואם אקלע למצב של סכנה – מי ישמור עליי?" ילדים ללא גבולות יבדקו כל הזמן "איפה הגבול". הם יקצינו את התנהגותם עד שיגיעו לגבול או יעברו אותו…
על פי: הצבת גבולות, שכתבה ד"ר עידית ליוש.