הנחיות
שאלות לדיון
1. ממה היחס כלפי אודי נובע?
2. יגאל, הילד הממושקף, חשש להביע את דעתו ולעזור לאודי. כיצד אתם הייתם נוהגים?
3. במקרים רבים מצמידים כינויים לילדים: אודי הוא "דובי", "שמן", ויגאל הוא "משקפופר" ו"אבו-ארבע".
א. מה דעתכם: האם כינויים אלה מונעים מאתנו להכיר טוב יותר את חברינו?
ב. האם כינויים אלה גורמים לנו להתעלם מכישורים אחרים שלהם? הסבירו.
ג. איך, לדעתכם, אפשר להעניק לילדים שמנים, ממושקפים ואחרים, תחושות של כבוד ושל שייכות בכיתה?
הצעות לפעילות
יגאל, הילד שמרכיב משקפיים, מעלה דילמה: הוא מביט בחבריו המכים את אודי והלועגים לו. כולם נגד אחד! והוא ניצב מן הצד ואינו עוזר לאודי. וכך יגאל אומר:
"ברגע שאודי היה צריך אותי הכי הרבה, לא הייתי בשבילו. מה יכולתי לעשות?"
א. התלמידים יתחלקו לקבוצות, וימחיזו את הקטע.
ב. התלמידים יבחרו באחת הדמויות, ויכתבו את עמדתה ביחס לדילמה.
קישורים
מחקר: הטלוויזיה "מעלימה" ילדים שמנים וכהים, אתר האינטרנט Ynet