תוכן
הרעיון
מתווה לשיחות אישיות בין מורים לתלמידים.
על החוברת
החוברת באה לתת בידי המורים כלים מגוונים לניהול שיחה אישית עם תלמיד, עם הורה או עם איש צוות. היא פונה ישירות אל המורה ומנהלת עמה דיאלוג. עמדה מנחה בכתיבת החוברת היא הפסיכולוגיה החיובית המזמינה לחקור את האדם תוך שימת דגש על הכוחות החיוביים שבו. היא כתובה כמעין סדנה אישית-התנסותית שתאפשר למורה במהלך הקריאה לשפר כלים קיימים ולפתח כלים חדשים בניהול דיאלוג. הכוונה היא לשכלל יכולות כמו הבנת העולם הפנימי, שלה ושל הזולת, ולחזק מיומנויות של הקשבה, אמפתיה, הכלה, ניהול שיח מתכוון ואימון.
החוברת כוללת:
* תוכן עניינים ופתח דבר
* חלק א: הזמנה לדיאלוג משמעותי – שיחות אישיות בין מורים ותלמידים
* חלק ב': מיומנויות לניהול שיחה
התבוננות באחר (בתלמיד, במורה, במנהל, בהורה)
הקשבה ואמפתיה – דו-שיח מתכוון
התמקדות בכוחות חיוביים
שאילת שאלות מאתגרות ומוקירות
נספח – שאילת שאלות מאתגרות ומוקירות
* חלק ג': שאלות ודילמות בניהול שיחות אישיות עם תלמידים
* חלק ד': דוגמאות לשיחות אישיות
תחילת השיחה
שיחות היכרות
שיחות הערכה
שיחות משמעת
שיחות בנושאי מצוקה
* חלק ה': בית הספר כארגון מקדם דיאלוג – יצירת סביבות ארגוניות מקדמות דיאלוג
* ביבליוגרפיה