מאמר
"הכיתה כמיכל", שילוב בין-מקצועי, מפגשי מטפל-מחנכת – תלמידים במסגרת כיתתית
עופר תמנע

מאמר זה מתאר מודל טיפולי – ייחודי המשלב מורה – מטפל, שמטרתו להתמודד עם בעיות סוציאליזציה אצל תלמידים עם צרכים מיוחדים, ולפתח בתלמיד מודעות לרגשותיו, למחשבותיו ולהתנהגותו. כמו כן, נועד המודל לסייע לו לרכוש כלים למיקוד, שליטה, בקרה, וויסות וארגון תפקודי – רגשי.

תוכן

דרך העבודה המתוארת במאמר זה מבוססת על אירועים יום יומיים בשגרת בית הספר ובכיתה ועל מצבים תפקודיים- רגשיים של התלמידים, המעובדים ע"י מחנכת הכיתה והמטפל הכיתתי – במסגרת שני "שיעורים טיפוליים" שבועיים המתקיימים באופן קבוע בכיתת הלימוד לאורך השנה.
מתכונת ה"שיעורים הטיפוליים" המתוארת במאמר מציעה מודל טיפולי – חינוכי ייחודי בדרך הפעלתו, המבקש לגשר על הפערים בין "העולם הטיפולי" המתקיים בחדר הטיפול שמחוץ לכיתה, לבין המציאות והדינאמיקה המתרחשת בתוך הכיתה.

למאמר המלא באתר פסיכולוגיה עברית

 

ביבליוגרפיה

תמנע, ע. (2007). " הכיתה כמיכל",שילוב בין-מקצועי, מפגשי מטפל-מחנכת-תלמידים במסגרת כיתתית-עופר תמנע. [גרסה אלקטרונית]. נדלה ב 18/7/2017, מאתר פסיכולוגיה עברית: https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=1419

לחצו להמשך קריאה
הקטן