רקע
גיל ההתבגרות מאופיין בין היתר במחויבויות שונות של בני הנוער: לימודים, חברים, חוגים, משפחה ועוד. לעיתים, ריבוי המשימות והתפקידים יוצר אצל המתבגרים תחושה של הצפה ועומס, והם מרגישים כי אינם מצליחים לתמרן בין כל הפעילויות והמטלות.
ניהול זמן יעיל מאפשר לנצל את הזמן באופן טוב יותר. בבית הספר הזמן מנוהל עבור התלמידים – יש זמנים מדויקים וקבועים לשיעורים, להפסקות, לארוחות וליציאה הביתה. בבית, התלמידים עצמם צריכים לבחור כיצד לנהל את זמנם, אך הם לא תמיד יודעים כיצד לעשות זאת ולעיתים מרגישים שהזמן "בורח להם מבין האצבעות".
תלמידים רבים משקיעים חלק ניכר משעות הפנאי מול המסכים (טלפון סלולרי, מחשב, טלוויזיה). במחקר שנערך בבריטניה בפברואר 2019 בקרב 2,000 הורים וילדים, נמצא כי הילדים מבלים כשלוש שעות וחצי ביום מול המסכים (23 שעות בשבוע).
מאחר שהזמן הוא משאב מוגבל וקבוע, חשוב לתת לתלמידים כלים לפיתוח מיומנות של ניהול זמן נכון. מטרת הפעילות היא להעלות למודעות התלמידים לשים לב למה הם בוחרים להקדיש את הזמן הפרטי שלהם, מה הם מרוויחים מכך ואיך ניתן לנהל את הזמן בצורה יעילה ואפקטיבית יותר.
(מבוסס על: Ynet ,12/02/19, שלמה קניאל – ניהול זמן וניהול למידה של סטודנטים, ניהול זמן – שפ"י)