תוכן
התפיסה החינוכית
בבית הספר לומדים תלמידים שחלקם לא נקלטו או נשרו ממערכת החינוך, ורבים מהם עולים חדשים. בית הספר מאמין ביחס אישי, תקשורת פתוחה ואמון בתלמידים, מצד אחד, ובגבולות ברורים מצד שני.
בבית הספר אומרים ומיישמים – כל אחד יכול אם הוא רק רוצה.
דרכי הפעולה
יחס אישי לכל תלמיד: קשר אישי עם כל תלמיד, ליווי מתמיד, חניכה, תמיכה ותקשורת פתוחה בין הצוות והתלמידים.
כיתות לימוד קטנות: בכל כיתה לומדים עד 25 תלמידים, זה משפיע לטובה על התקשורת הבינאישית ועל הקשר האישי.
השקעה ומעורבות של הצוות החינוכי: הצוות נשאר מעבר לשעות הלימודים ומוכן לעזור לכל ילד בשעות תגבור, בהתאם לרצון הילד – כמה שהילד מוכן להישאר וללמוד, כך נשארים איתו.
תקנון וסנקציות ברורות וידועות על מקרה אלימות: בכל מקרה של מכות התלמידים מושעים ליומיים ויכולים לחזור לבית הספר רק עם ההורים, לבירור וליבון. השיחה היא לא למטרת נזיפה, אלא בירור: למה עשית את זה, מה יוצא לך מזה, איך אפשר לפתור דברים בדרכים אחרות ועוד. הם מבינים שמכות הן לא פתרון ושבית הספר לא מוותר להם. בית הספר מנסה למנוע מקרי אלימות ומטפל גם במקרים של איומים, חוצפה ואלימות מילולית באמצעות בירור וליבון. מתערבים לפני שהאירוע הופך לאלימות פיזית.
מעורבות אישית של המנהל והצוות: מנהל בית הספר מעורב באופן אישי בטיפול במקרי אלימות. הצוות והמנהל מהווים חלק מהחצר בזמן ההפסקה, מסתובבים בין התלמידים, יוצרים קשר ומראים שהם מעורבים ולא רחוקים מהתלמידים.
פתיחת הבוקר בתפילה: גם אם לא כל התלמידים דתיים הם משתתפים בתפילה, למרות שהם לא חייבים להתפלל. פתיחת הבוקר בתפילה מרגיעה ומשרה אווירה שקטה.
תוצאות
רמת האלימות בבית הספר ירדה ובשנה שעברה היה רק מקרה אחד של אלימות שדרש השעיה של קבוצת תלמידים.
בבית הספר יש אווירה שקטה ורגוע וניתן להיווכח בכך בעיקר בהפסקות.
כמו כן, אחוז הזכאים לבגרות בבית הספר עלה מ25% ל53%, וזאת בקרב תלמידים שנשרו ממערכת החינוך הרגילה.