הנחיות
שוחחו עם הילדים על פעילות שהם עושים אחר הצהריים.
אם הילדים יספרו על פעילות שלהם עם בני משפחה ו/או חוגים שהם הולכים אליהם, שאלו אותם אם הם פוגשים גם את חבריהם לכיתה אחר הצהריים.
אם כן, כיצד נוצר הקשר?
האם הכירו קודם?
האם היו רוצים להרחיב את מעגל החברים שלהם בכיתה?
צפו בסרטון הבא:
בסרטון מוצגים כמה אירועים שבהם ילדים מזמינים חברים לשחק איתם אחר הצהריים, וגם כמה הצעות למשפטים שאפשר לומר כדי ליזום קשר ראשוני.
המשפטים הם:
כיף לי לשחק איתך!
אתה רוצה לבוא אליי אחר הצהריים?
אולי בא לך לבוא אליי אחרי… החוג/ בית הספר?
שאלו את הילדים:
מה דעתכם על המשפטים האלה?
האם יש לכם רעיונות למשפטים נוספים או לדרכים נוספות להיכרות?
מהם הקשיים שיש לדעתכם לילדים בלהזמין חבר?
תרגלו בכיתה משחקי סימולציה שבהם שני ילדים מהכיתה נמצאים בסיטואציה כלשהי, ואחד מעוניין להזמין את האחר לשחק איתו אחר הצהריים.
האירועים יצמחו מתוך הילדים. חלקו את הכיתה לקבוצות על פי מקומות הישיבה.
כל קבוצה תשוחח ותעלה רעיון לאירוע שבו נמצאים ילדים שנפגשו עד עתה רק בכיתה, אבל הם מעוניינים להיפגש גם אחר הצהריים.
לדוגמה:
האירוע: שני הילדים נפגשים בקניות בסופרמרקט עם הוריהם. שניהם מעוניינים להכיר יותר ולשחק יחד אחר הצהריים.
מה אומרים?
לכל קבוצה יהיה ראש קבוצה שיספר על איזה אירוע החליטו.
בקשו ממתנדבים להמחיז את האירועים.
הסרטון באדיבות אתר בין חברים של מטח.