הנחיות
- הסבירו לתלמידים כי היום נדבר על מצבים שבהם מישהו פוגע בנו בלי כוונה ואחר כך מבקש מאיתנו סליחה על כך.
- שאלו את התלמידים:
- מה זה אומר לבקש סליחה? (למורה: להתנצל על משהו שפגע באחר).
- האם קרה לכם שפגעו בכם וביקשו מכם סליחה? ספרו מה קרה ואיך הגבתם לבקשת הסליחה.
- האם קרה לכם שפגעתם במישהו אחר וביקשתם ממנו סליחה? ספרו מה קרה, איך הגיב הצד השני, ומה זה גרם לכם להרגיש.
הקרינו בפני התלמידים את הפרק "גרנדה קונפיטורה"/ דן ומוזלי (15:03)
- למה דן-דן לא מוכן לסלוח לאימא? (למורה: אימא האשימה אותו שעשה משהו שבעצם רוני אחותו עשתה, והוא כועס עליה מאוד ולא מוכן לסלוח לה על כך).
- בקונפיטורה, על מה כועס פרעצל? (למורה: שמרש ומלו חשבו שהיצירה שלו היא אשפה וזרקו אותה לפח).
- האם קרה לכם פעם שהתקשיתם לסלוח? איך פתרתם את הבעיה?
- איך מרש ומלו מנסים לפתור את המצב? (למורה: שרים לו שיר, מנסים להצחיק אותו).
- האם זה עוזר? (למורה: לא).
- איך דן-דן מציע למרש ומלו לפתור את הבעיה? (למורה: הוא מציע להם לבקש ממנו סליחה).
- איך דן-דן מסביר לחברים בקונפיטורה מהי סליחה? (למורה: סליחה זו מילה שאומרים כשמצטערים על משהו).
- איך פרעצל מגיב לבקשת הסליחה של מרש ומלו? (למורה: הוא מקבל אותה, הוא מספר להם שזה בדיוק מה שהוא היה צריך, זה מה שהיה חסר לו).
- להרחבה בקשו מהתלמידים לצייר או לכתוב איגרת סליחה למישהו שפגעו בו או לנסות להיזכר במצב שבו נפגעו ממישהו, וכן לכתוב מה הם היו שמחים שיהיה כתוב באיגרת סליחה שהם מקבלים.
- הזמינו את התלמידים להציג את האיגרות בסיום.
- לסיכום שאלו את התלמידים: מה התחדש לכם בעקבות הפעילות היום?
משתתפים: ירדן בר-כוכבא, עידן אלתרמן, ליאור כלפון, נעם פרנק, טל בלכרוביץ', דידי שחר וז'יל בן דוד (מפעיל את מוזלי)
בימוי: בובי לקס
תסריט: שחר סיטנר ואור ישראלי
הפקה: שולה שפיגל ודנה עדן
בעלי זכויות: ערוץ 23 – הטלוויזיה החינוכית הישראלית