פעילות מתוקשבת
מסתגלים למצב החדש במשבר הקורונה
רוני גבריאלי וצוות חינוך חברתי וכישורי חיים, מטח בשיתוף הקרן לקידום מקצועי, הסתדרות המורים

פעילות מתוקשבת אישית המאפשרת לתלמידים לאוורר את רגשותיהם ולהתמודד עם הסתגלות למצב החיים החדש במשבר הקורונה.

רקע

משבר הקורונה מסתמן כאחד הקשים והמשמעותיים בתקופתנו. כולנו אפופים חוסר ודאות לגבי משכו ותוצאותיו, ועל כן יש הרגשה של איבוד שליטה. עבור התלמידים זו תקופה מבלבלת וקשה: הופקעה מהם השגרה הכוללת לימודים, חוגים ושאר התנהלויות קבועות. נרצה לסייע להם להביע את רגשות ומחשבות ולהבין שהחששות לגיטימיים וקיימים אצל כולם. נשאף לחזק אותם ולהציג להם מרחב לחשיבה פעילה, כדי שיוכלו להמשיך בשגרה החדשה מחוזקים בכוחות ובאופטימיות.

מטרות

  • לאפשר לתלמידים "לאוורר" את הרגשות שלהם, להכיר ולנסות להבין מה הם מרגישים נוכח המצב.
  • להבהיר לתלמידים שהם אינם לבד, ושתלמידים אחרים אף הם חווים את אותן ההרגשות.
  • לאפשר לתלמידים להביע את החששות והדאגות הספציפיות שלהם מן המצב הנוכחי.
  • לסייע לתלמידים לחשוב על פתרונות זמניים אפשריים כדי להתחזק ולהעביר את הזמן  ביתר קלות.

הנחיות

היחידה מותאמת לעבודה מול מחשב ובטלפון נייד.

מהלך הפעילות

עמוד 1 פתיחה עמוד זה מציג את נושא היחידה: הצורך להסתגל לשגרת חיים חדשה והאפשרות לעזור לעצמנו ולהתחזק גם נוכח המשבר. עמוד 2 –  התלמידים יקראו שיח ווטסאפ קבוצתי של "ה3 אליפות" ובו יגלו תגובות ודעות שונות המתייחסות להתמודדות עם השגרה החדשה. הם יתבקשו לענות על סקר שימדוד את רגשותיהם ולאחר מכן יסבירו את התחושות האישיות שלהם. עמוד 3 –  התלמידים ייחשפו לחששות של התלמיד שגיא באשר להתנהלות במצב החדש. הם יישאלו לגבי הפחדים שלהם וינסו לחשוב על פתרונות אפשריים לקשיים החדשים הניצבים בפניהם כעת. עמוד 4 –  התלמידים יתבקשו לסמן תכונות ורגשות המסייעים להם בימים אלו ויסבירו כיצד הם מתחזקים. לסיום, התלמידים יסתכלו קדימה וישתפו במשהו אחד שירצו לעשות בתום המשבר.

לחצו להמשך קריאה
הקטן