וידאו
על מה לדבר
עינת שמחי וצוות חינוך חברתי, מטח, בשיתוף צוות הקרן לקידום מקצועי

איך פותחים ומנהלים שיחה עם חבר? פעילות בנושא סביב סרטון.

על הסרט

הסרט מציג מספר דוגמאות להתמודדות עם מגע שאינו נעים.

רקע

פעילות מלווה לסרטון בנושא איך פותחים ומנהלים שיחה עם חבר?

מטרות

  1. התלמידים ילמדו כמה דרכים שבעזרתן אפשר לפתוח ולנהל שיחה עם חבר.
  2. התלמידים יחשבו על אפשרויות נוספות לפתיחה וניהול של שיחה עם חברים מלבד אלו שהוצגו בסרטון.

הנחיות

חלק א – צפייה בסרטון

צפו בסרטון על מה לדבר עד דקה 00:35.

שאלו את התלמידים:
האם קרה לכם פעם שפגשתם חבר ולא ידעתם על מה לדבר איתו? שתפו.
מה נרי יכול לעשות? איך הוא יכול להמשיך את השיחה? [למורה: אספו את תשובות התלמידים].

המשיכו לצפות בסרטון עד הסוף.

שאלו את התלמידים:
אילו פתרונות הוצעו בסרטון?
איזה פתרון הכי טוב בעיניכם?
מדוע?
[למורה: אספו את תשובות התלמידים].

חלק ב'- פעילות במליאה

חלקו את התלמידים לזוגות.
הקריאו נושא מתוך רשימת הנושאים ואמרו לתלמידים שעליהם לדבר על הנושא הזה במשך חצי דקה, כך שתלמיד אחד מתחיל ומשתף את התלמיד השני. התלמיד השני שואל שאלות ומתעניין ואז מחליפים תפקידים.
בין נושא לנושא החליפו בין הזוגות כך שהילדים ידברו כל פעם עם ילד אחר. לא צריך שכל הילדים ידברו אחד עם השני, מספיק לעשות 5 החלפות.

רשימת הנושאים:
תוכנית הטלוויזיה האהובה עלי
העונה האהובה עלי בשנה ולמה
המאכל האהוב עלי
הצבע האהוב עלי
חיית מחמד שיש לי או שהייתי רוצה שתהייה לי
הסרט האהוב עלי
כמה אחים/אחיות יש לי
ספר אהוב עלי
מה עשיתי בסוף שבוע/חופש האחרון
השיעור האהוב עלי בבית ספר

דיון קצר במליאה על איך הם חוו את התרגיל.
-מה הרגשתם כשהייתם צריכים לדבר?
-מה היה לכם קל?
-מה היה לכם קשה?

סיכום:
בקשו מהתלמידים לציין דבר אחד חדש שלמדו בשיעור.

לחצו להמשך קריאה
הקטן