רקע
העיסוק בפתגמים בנושא: יחסים שבין אדם לחברו יתבצע באמצעות הפעילויות הבאות:
א. מתיחת קו בין הפתגמים לאיורים המתאימים להם
ב. כתיבת סיפור קצר בשילוב הפתגמים
פעילות זו עוסקת בפתגמים שונים בנושא: יחסים שבין אדם לחברו.
העיסוק בפתגמים בנושא: יחסים שבין אדם לחברו יתבצע באמצעות הפעילויות הבאות:
א. מתיחת קו בין הפתגמים לאיורים המתאימים להם
ב. כתיבת סיפור קצר בשילוב הפתגמים
א. חינוך חברתי – שיפור האקלים בכיתה באמצעות עיסוק בפתגמים בנושא: יחסים שבין אדם לחברו
ב. חינוך לשוני – הכרת פתגמים ומשמעותם
שימו לב לכל שלב בהפעלה מבחינת החינוך החברתי ומבחינת החינוך הלשוני.
א. חלקו לתלמידים את הדף לתלמידים.
ב. משך הזמן למילוי הדפים ולפעילות בכיתה: 45 דקות
ג. עברו עם התלמידים על רשימת האיורים והפתגמים המתאימים להם.
ד. התלמידים יקריאו את הסיפורים שחיברו.
הצעה: מקום מיוחד לפתגמים בנושא "הקשר שבין אדם לחברו"
הקדישו מקום מיוחד בכיתה לפתגמים העוסקים בקשר שבין אדם לחברו. שימו במקום זה את הפתגמים, את האיורים ואת הסיפורים. תוכלו לצרף גם תוצרים מפעילות זאת.
מידע נוסף למורים
א. היכנסו באתר האינטרנט בין הצלצולים לפעילות בתחום החינוך הלשוני: מכירים פתגמים.
ב. קראו הרחבה בהמשך בהישגים הנדרשים בחינוך הלשוני.
אוכלוסיית היעד: עד סוף כיתה ד
הישג נדרש 1 – קריאת טקסטים מסוגים שונים ולמטרות שונות
א. הבנת הכתוב
ב. יצירת הכללות
הישג נדרש 2– קריאת טקסטים מן המקורות היהודיים
שליטה במטבעות לשון, בניבים ובביטויים מהמקורות
הישג נדרש 3 – הכרה והבנה של המערכת הלשונית:
הכרה ושימוש בביטויים, בניבים ובפתגמים שכיחים