תוכן
גולדסטין, מנהל מרכז לחקר ולמניעת אלימות וונדליזם בסירקוז שבמדינת ניו-יורק, מביא בספרו רשימה כוללת של הצעות לפתרון בעיות בבית הספר האלים. הצעותיו מתרכזות בכמה מוקדים: תלמידים, מורים, תכניות לימודים, שינויים אדמיניסטרטיביים, שינויי סביבה פיזית, הורים, בטיחות וביטחון, קהילה ומדינה. להלן מדגם מהצעות הפעולה שלו לפי המוקדים השונים:
1. הצעות מכוונות תלמיד: הקמת מרכזי אבחון, חיבור תכניות לימודים שאינן מכוונות רק לתלמידים המבקרים יום-יום בבית הספר, עיצוב התנהגות, פיתוח כישורי חיים וכישורים חברתיים, חינוך לערכים, הבטחת תגמולים בני השגה.
2. הצעות מכוונות מורה: ניהול אירועי אלימות, הטלת משמעת עקבית, לגליזציה של שימוש בכוח של מורה בעת הצורך, שימוש בשיטות הוראה פרטניות, עידוד מורה ללמוד להכיר ולהבין קבוצות אתניות, הגברת האינטראקציה בין מורים להורים.
3. הצעות מכוונות תכניות לימודים: הנהגת לימודי אמנות ומוזיקה, חוק ומשפט, לימודי עבודה, "בית ספר בתוך בית ספר" (תכנית להפחתת תחושת האנונימיות של תלמידים), יצירת מרכזי למידה ולימודי המשך.
4. הצעות מכוונות ניהול: הקמת ועדות ביטחון בבית הספר, כתיבת ספר זכויות וחובות, ניהול דמוקרטי של בית הספר והמעטה של חוקים שרירותיים.
5. הצעות מכוונות סביבה פיזית: פיתוח תאורה הולמת, הקטנת התחום הפיזי של בית הספר, תיקון מידי של נזקי ונדליזם, התקנת לוחות לגרפיטי, התקנת סורגים אסתטיים, סימון רכוש בית הספר.
6. הצעות מכוונות הורים: הקמת ועדות משותפות להורים, מורים ותלמידים, שיתוף הורים בקבוצות לימוד, הגברת אחריות ההורים מבחינה חוקית.
7. הצעות מכוונות ביטחון: העסקת ניידת שמירה ליד בית הספר, העסקת צוות ביטחון מקצועי עם אוריינטציה ייעוצית, יצירת קשר בין אנשי הביטחון לבין המשפחות.
8. הצעות מכוונות קהילה: יצירת מודעות לסלקציה בצפיה בטלוויזיה, פתיחת בית הספר לקהילה אחרי שעות הלימודים, הפעלת תכניות חינוך קהילתי.
9. תכניות מכוונות מדינה: הקמת ועדה פדרלית למניעת אלימות, פיקוח על נשק, עידוד מנהיגות מוסרית, הפקת תכניות לוויזיה פרו-סוציאליות.