מאמר
שלושת הגבולות חינוך למיניות בריאה ומכבדת
מאיה אשכנזי ומרים שרת יששכר

ברוב מערכות החינוך כיום צפות שאלות משמעותיות באשר למקומם של נשות ואנשי חינוך באשר לעמדה החינוכית המתאימה לקידום של כבוד בתוך יחסים מיניים ולהגנה מפני פגיעה. מיניות הנה חלק מההתפתחות התקינה של בני נוער. בעת הזו בה בני נוער חשופים ישירות להשפעת תכנים מכל רחבי העולם דרך הרשת האינטרנטית ומגבשים את זהותם (המינית והערכית) תחת השפעות אלו. מקומם של מבוגרים משמעותיים הוא לעזור לבני הנוער לעשות סדר בתוך המסרים המבלבלים והסותרים אליהם הם חשופים ולהשיב לשיח את מרכיביו החסרים. מאמר זה מציע מודל שעשוי לעשות סדר עבור אנשי חינוך בבואם להתמודד עם סיטואציות מורכבות בשטח וכן רעיון שעל פיו ניתן לחנך את בני הנוער.

תוכן

 

מאמר זה מציע מודל שעשוי לעשות סדר עבור אנשי חינוך בבואם להתמודד עם סיטואציות מורכבות בשטח וכן רעיון שעל פיו ניתן לחנך את בני הנוער. בחינה של כל מקרה מורכב בשדה המיני לאורם של שלושה גבולות שונים: הגבול החוקי, הגבול הנורמטיבי והגבול האישי, והתאמת התגובה החינוכית לאור הגבולות שנחצו.

לקריאת המשך המאמר

 

ביבליוגרפיה

אשכנזי, מ. , שרת יששכר, מ. (2019). שלושת הגבולות – חינוך למיניות בריאה ומכבדתפסיכולוגיה עברית. אוחזר מתוך https://www.hebpsy.net/articles.asp?id=3855

לחצו להמשך קריאה
הקטן