הנחיות
הנחיות למורים
מומלץ לקיים את השיעור בחדר מחשבים, כדי שהתלמידים יוכלו לצפות בסרט שוב, ולהתעכב על הפרטים ועל הרמזים שבו.
1. צפו בסרט יחד עם התלמידים.
2. ספרו על הנערה, מַעְיָן סַפִּיר, ועל נסיבות הירצחה.
3. שאלו את השאלות לדיון.
4. קיימו את הפעילות בכיתה.
שאלות לדיון
1. מי מתכתב ב-icq?
2. האם יש לכם דף בפייסבוק?
3. האם אתם מכירים את כל מי שאתם מתכתבים אִתם?
4. האם חשוב להכיר את החברים, שמתכתבים אתכם באינטרנט?
5. האם יהלי פעלה נכון, כשהסכימה להיפגש עם דוד?
6. יהלי נפגשה עם דוד, על אף שהיא ידעה שאסור לה לעשות זאת. מה היא עשתה, כדי להבטיח את ביטחונה?
7. אילו קונפליקטים זיהיתם בסרט? (בין האדם לעצמו / בין האדם לאחרים / בין קבוצות / בין ערכים)
8. מהו הקונפליקט המרכזי?
9. אילו ערכים מתנגשים בסרט?
10. פגישה עם אנשים שאינכם מכירים, היא מסוכנת מאוד! אם, בכל זאת, החלטתם לפגוש חבר או חברה שהכרתם ברשת,
איך תוכלו לשמור על ביטחונכם?
11. האם אנשים זרים ניסו להכיר אתכם ברשת? איך נהגתם?
פעילות
כולם מכירים את הפרח של icq . ציירו את הפרח וצבעו.
1. התלמידים יכתבו 5 כללים לגלישה בטוחה באינטרנט.
2. התלמידים יקראו את כללים שכתבו.
3. ערכו הצבעה, ובחרו את 8 הכללים החשובים ביותר לגלישה בטוחה באינטרנט, כמספר עלי הכותרת בסמליל (לוגו) של icq.