מטרות
הכרה של הילדים ביכולות ובכישורים שלהם.
פיתוח האמונה, הביטחון העצמי ותחושת מסוגלות העצמית.
פיתוח כישורי שפה ושיח וכישורי הקשבה.
משחק המשלב הטלת קובייה ענקית וקלפים. באמצעות המשחק הילדים יבינו שהם מסוגלים לעשות עכשיו או בזמן הקרוב את כל מה שמתואר בקלפים שברשותם.
הכרה של הילדים ביכולות ובכישורים שלהם.
פיתוח האמונה, הביטחון העצמי ותחושת מסוגלות העצמית.
פיתוח כישורי שפה ושיח וכישורי הקשבה.
• לגננת:
חשוב להבין שילדים מתפתחים בקצב שונה בתחומים שונים, ולכן מומלץ לומר לילדים שכל אחד יחיד ומיוחד וכל אחד יודע לעשות הרבה דברים כמו ילדים אחרים, אבל גם הרבה דברים שונים מאחרים.
חשוב לתת לילדים הזדמנויות לנסות ולהתנסות בביצוע של פעולות רבות ומגוונות.
משתתפים: 6-4 ילדים בגיל גן חובה.
יש להתחיל בפעילות רק לאחר שהילדים הבינו את הפעילויות המתוארות בקלפים ואת הסביבות והאפשרויות שעל הקובייה.
מומלץ: לפני שמתחילים לשחק כדאי שהגננת תציג לילדים משחק אחד לדוגמה.
הוראות המשחק:
1. על הרצפה יפוזרו קלפים הפוכים ובהם מגוון פעולות שילדים יכולים לעשות. כל אחד מהמשתתפים יבחר קלף אחד הפוך.
2. כל משתתף בתורו הופך את הקלף ומגלה מה הפעילות המאוירת. המשתתף יספר מה הוא רואה ולאחר מכן יטיל את הקובייה.
(*יש להכין קובייה רכה וגדולה מספיק להדבקת האיורים עליה.)
על הקובייה מופיעים 6 איורים:
א. בית
ב. חצר משחקים (גן שעשועים)
ג. משאלה – הילדים יוכלו להביע משאלה, במשהו שהם היו רוצים לדעת לעשות שקשורה לקלף שבחרו.
ד. סופרמן – הילדים יתארו יכולת לעשות משהו שכרגע הם אינם יכולים לעשות, אבל בעתיד הקרוב יצליחו.
ה. במה
ו. כיתת גן
3. המשתתף יספר סיפור המחבר בין הקלף לאיור:
לדוגמה: אחד הילדים הופך קלף ועליו איור של ילדה מטפסת על חבל. עכשיו עליו להטיל את הקובייה. אם יצא לו חצר משחקים, הוא יכול לספר איך הוא או חבר / אח / אחות, מטפסים על מתקנים בחצר המשחקים. אפשר לשאול אותו אם הוא יודע לטפס על חבל. אם כן, הוא יכול לאסוף את הקלף אליו, ואם לא, עליו לספר מה הוא יכול לעשות כדי ללמוד את הפעולה הזאת, ולהחזיר את הקלף לערימה.
הילדים יכולים לספר סיפור שקרה להם עצמם, לאחרים או כל סיפור דמיוני שעולה בדעתם. כל סיפור הוא לגיטימי. חשוב שהילדים יאמרו אם הם מסוגלים לעשות את הפעולה המתוארת בקלף. אם לא, שיאמרו מה עליהם לעשות כדי ללמוד לעשות אותה.
הסיפורים של הילדים מעודדים כישורי שיח, כישורי הקשבה ויצירת אמפתיה, ובעיקר מפתחים את האמונה של הילדים ביכולת שלהם לעשות.
4. בסוף המשחק – הקלפים שנשארו ברשות הילדים ייאספו לצדם.
הילדים יבינו שהם מסוגלים לעשות עכשיו או בזמן הקרוב את כל מה שמתואר בקלפים שברשותם.
במהלך המשחק, כדאי לתת חיזוקים חיוביים לכל סיפור שהילדים מספרים.
חשוב להדגיש את תהליך הלמידה ולא רק את התוצאה.