מאמר
5 צעדים ליצירת אי של וודאות, בתוך אי הוודאות של האחד בספטמבר
אריאל בניסטי
כמו בכל שנה, מנהלי בתי הספר נערכים בימים אלה לפתיחת השנה. איך נערכים ל"שיגרה" לא צפויה? אריאל בניסטי מסביר

תוכן

תקופת הקורונה הפתיעה מנהלים בארגונים רבים ובתוכם גם הרבה מנהלי בתי ספר. ביום אחד נלקחה מכולנו אפשרות בסיסית ביותר, השנייה במדרגות החשיבות בתיאוריית הצרכים של מאסלו, הצורך בביטחון. בחלק מהמקרים התקופה אף פגעה במדרגה הראשונה של צרכי הקיום הבסיסיים שלנו.

היעדר תחושת הוודאות פגשה ועודנה פוגשת אנשי ניהול רבים בתוך המערכת, ללא יכולת לתכנן את השלב הבא על קרקע בטוחה וללא יכולת לתת תשובות לצוות החינוכי, להורים ולתלמידים לגבי העתיד. במאמר זה אנסה להציע דרך הסתכלות על אי הוודאות בראי ניהולי פרקטי, לקראת פתיחת מסגרות החינוך השונות בשנת הלימודית תשפ"א.

ישנם 4 מצבים אפשריים לעבודת המנהל, המבוססים על שני משתנים עיקריים המשפיעים על מידת הוודאות של המנהל או המנהלת של בית הספר:

לקריאת המשך המאמר

ביבליוגרפיה

המאמר באדיבות "הגיע זמן חינוך" וכותב המאמר: אריאל בניסטי, יועץ ומרצה בתחום החינוך,  aarielb@gmail.com

 

 

לחצו להמשך קריאה
הקטן