רקע
"הילדים ישלמו את מחיר המשבר הכלכלי" – דברים אלה אמר פרופ' יחזקאל טלר, נשיא המרכז האקדמי "כרמל". לדבריו, בקרוב נראה יותר ויותר תופעות של אלימות במשפחה, גירושים וכן הידרדרות ברמת הלימודים של ילדים בבתי הספר. (וואלה חדשות, 19.02.2009) "עם זאת, בגיל הזה גדלה השפעת הסביבה על הילד… השילוב של הלחץ להיות מקובל והחשיפה הגדולה לפרסום בטלוויזיה גורמים לסגידה למותגים ולעלייה דרסטית [מהירה] בדרישה לבגדים חדשים, ממותגים ויקרים." (מתוך: רוני לינדר-גנץ, "ילדים זה הוצאה", הארץ, 30.4.2005) כמו כן "המותגים היום הם נשק חברתי. מי שיש לו מותגים ומוצרים יוקרתיים משתייך לקבוצה ה'טובה'." (מתוך: לימור גריף, "ילדי המותגים", נענע, 28.4.2008)
כידוע לכם, המשבר הכלכלי משפיע על חיי היומיום של כולנו, והוא נכנס גם לכיתה ולבית-הספר. וכך, לעומת ילדים, שהוריהם פוטרו מעבודתם או איבדו מקור הכנסה, יש בכיתה גם פערים כלכליים וחוסר שוויון. בהקשר זה חשוב לעסוק בכיתה בערכים חברתיים, כגון: שוויון, כבוד לכל אדם ללא קשר למצבו הכלכלי, אכפתיות והתחשבות בסביבה. הסביבה במקרה זה היא ילדים אחרים בכיתה, המורים וגם ההורים.