תוכן
הגישור הוא גם תפיסת עולם וגם כלי. כתפיסת עולם הוא דרך טובה להתמודדות עם מצבי קונפליקט ולתקשורת יעילה בין תלמידים לתלמידים, בין מורים לתלמידים ובין צוות בית-הספר לציבור ההורים. ככלי הוא טוב להתמודדות עם קונפליקטים בתהליך ששני הצדדים בו לוקחים אחריות ומנסים להגיע להסכם, ששניהם מעוניינים בו.
דרכי הפעולה
שנה א: סדנה בהשתתפות מורים, הורים ותלמידים – רכישת שפת הגישור והקמת צוותי מגשרים
שנה ב: יצירת תשתית ארגונית ותפיסתית, הטמעת הגישור בבית-הספר, סדנה למורים בבית-הספר, הבנת תהליכי הגישור והקמת ועדת
גישור, המורכבת מתלמידים, ממורים ומהורים, אשר מטרתה לפתור קונפליקטים בתוך בית-הספר
תוצאות
1. התלמידים מעורבים בפעילות החינוכית.
2. תלמידים עוזרים לתלמידים.
3. התלמידים עצמאיים ולוקחים אחריות על הקונפליקטים שלהם.
4. גיבוש הקהילה הבית-ספרית: צוות מורים-תלמידים-הורים.
5. הפחתת האלימות המילולית והפיזית.