הנחיות
מבנה המשחק:
משחק לוח (מסלול) – התקדמות על ידי זריקת קובייה והליכה במסלול. הגעה למשבצות שונות גוררת ביצוע "מטלות" שונות של המשחק. בפתיחת המשחק כל ילד יבחר "מפלצת" בצבע שונה, שתהיה החייל שלו במשחק.
סוגי מטלות:
א. משבצת "מה היית עושה?" – משבצת המאפשרת קפיצה של שני צעדים קדימה לאחר מענה על שאלה בנושא של התמודדות עם פחד (לגננת: אפשר לומר לילדים שאם יש להם דוגמה איך הצליחו בעבר להתמודד עם פחד כזה הם יכולים לספר עליה, ואם לא, הם יכולים לדמיין ולחשוב מה אפשר לעשות).
ב. משבצת "חזור אחורה": צעד אחד בעקבות מפגש עם דבר מפחיד; אם המשתתף צבר קלף "עזרה" מתאים לאותו איום (ראו פירוט בהמשך), הוא יוכל להתגונן מפניו ולא יצטרך לחזור אחורה.
ג. משבצת "קח עזרה": משתתף שנחת על משבצת זו יאסוף קלף מערימת קלפי העזרה. קלפים אלה יכולים לעזור במפגש עם הדברים המפחידים שבמשבצות "חזור אחורה", ואם המשתתף הצטייד מבעוד מועד בקלף המתאים – אם ינחת על משבצת "חזור אחורה", לא יצטרך לחזור לאחור. ניתן להשתמש פעם אחת בלבד בכל קלף עזרה ואז יש להחזירו לתחתית הערימה.
ד. קלפי עזרה:
קלף פנס – כנגד משבצת "פחד מחושך".
קלף פֵיה עם שרביט קסמים – כנגד משבצת "פחד ממפלצת מפחידה".
קלף "חיבוק של אימא" או "חיבוק של אבא".