רקע
בפעילות זאת התלמידים ימליצו על פעילויות לחופש הגדול. מטרת הפעילויות היא שהתלמידים ילמדו להציע בעצמם פעילויות, אשר יפיגו את השעמום, ובכך יעזרו למנוע תופעות של אלימות ושל ונדליזם, הנובעות משעמום ומבטלה.
בפעילות זאת התלמידים ימליצו על פעילויות לחופש הגדול.
בפעילות זאת התלמידים ימליצו על פעילויות לחופש הגדול. מטרת הפעילויות היא שהתלמידים ילמדו להציע בעצמם פעילויות, אשר יפיגו את השעמום, ובכך יעזרו למנוע תופעות של אלימות ושל ונדליזם, הנובעות משעמום ומבטלה.
א. חינוך חברתי – מניעת תופעות של אלימות ושל ונדליזם בתקופת החופש הגדול
ב. חינוך לשוני – כתיבת המלצה
שימו לב לכל שלב בהפעלה מבחינת החינוך החברתי ומבחינת החינוך הלשוני.
ההפעלה עוסקת בכתיבת המלצה לפעילות בחופש הגדול באמצעים הבאים:
א. כתיבת המלצה
ב. דיון בכיתה
א. ספרו לילדים:
בחופש הגדול, ובחופשות ארוכות בכלל, קורה שמשעמם לילדים. השעמום יכול להיות דבר טוב. למשל, בזמן שמשעמם לנו,אנחנו יכולים לנוח או חשוב בשקט.
אבל קורה גם שבגלל השעמום התנהגו ילדים באלימות ואף גרמו נזק. למשל, ילדים הרסו מתקנים בגן משחקים, ברחוב או בבית. וקרה גם שילדים הציקו לילדים אחרים וגם למבוגרים.
מה אפשר לעשות כדי להתגבר על השעמום? – תוכלו לחשוב בעצמכם על פעילות מעניינת במיוחד לחופש, ולהציע אותה לכיתה:
ב. חלקו לתלמידים את הדף לתלמידים.
משך הזמן למילוי הדפים ודיון בכיתה: 45 דקות.
ג. בקשו מהתלמידים להציג את ההמלצות שלהם.
ד. בעקבות הצגת ההמלצות – שאלו את התלמידים:
1. מה דעתכם: למה ילדים הורסים דברים ופוגעים באחרים בזמן החופש?
2. מה אפשר לעשות כדי שזה לא יקרה?
הצעה: תלו את ההמלצות על קירות הכיתה בפינה מיוחדת לחופש הגדול.
א. הפעלה: מעגל השנה > שעמום – פעילות לקראת החופשה הגדולה באתר האינטרנט בין הצלצולים
ב. קראו גם הרחבה בהמשך בהישגים נדרשים בחינוך הלשוני.
עד סוף כיתה ב:
הישג נדרש 2 – כתיבת טקסטים למטרות שונות ולנמענים שונים
כתיבת רשמים בעקבות אירוע, קריאה או צפייה
דיווח על אירוע מהסביבה הקרובה, שהתלמידים חוו, קראו או שמעו עליו
הישג נדרש 3 – הפקת טקסטים כתובים, תקינים מבחינה לשונית והולמים מבחינה תקשורתית
שימוש באוצר מילים שהולם את הנושא, את הנמענים ואת המטרה
מתן כותרת בהתאם לסוג הטקסט שכותבים