שלום,
אני מחנכת בפעם הראשונה בחיי . השנה קיבלתי כיתה ג' תלמידים מקסימים, אך הכיתה עברה
טלטולים רבים וחסרת אסטרטגיות למידה ומשמעת.
אני מודעת לבעיה ומתמודדת איתה
בתהליך מתגבש מתחילת שנה. ישנו תלמיד שמתחילת שנה עושה בעיות, רוצה לבלוט, להיות
הליצן של הכיתה ונוסף על הכל, מאוד דעתן, עקשן וחייב לומר את המילה
האחרונה.
הוא מדבר לא יפה אליי ומתנהג בצורה לא מכבדת מול המורים וחבריו
לכיתה. אימו מודעת לכך משום שאני מקיימת מחברת קשר בה נכתב אם התנהג יפה ואם לא
התנהג יפה (בפירוט). נראה כי ההתכתבות אינה עוזרת כלל כי התלמיד לא משנה את
התנהגותו כלל, אלא רק מחריף אותה.
ניסיתי המון שיטות: חיזוק חיובי, מתן
תפקידים, להיות נוקשה יותר, ואפילו התעלמות מוחלטת.
הבעיה לא נפתרת,
וההתנהגות הבעייתית שלו מפריעה מאוד למהלך השיעור, הוא לא מפסיק לדבר, צועק, קם
ממקומו, רץ בכיתה, חוטף דברים לתלמידים בלי רשות ועוד… כך שלמעשה אני לא מצליחה
להעביר שיעור בצורה רצופה ועניינית, אלא קטועה, משעממת ולא ברורה.
מדובר בתלמיד
חכם, שאין לו בעיה לעבוד בבית ולהשלים את החומר, הבעיה היא שזה מפריע למהלך השיעור
והתלמידים סובלים מכך המון!!! גם אני!
התלמיד בהחלט לא נרתע ממני, מהמנהלת
וכנראה גם לא מאימו אביו כל הזמן בחו"ל…
מה עליי לעשות?
אשמח לקבל
טיפים טובים ומעשיים בשטח כי ניסיתי המון דרכים ונראה שאף אחד מהם לא
עוזר.
דבר נוסף, התנהגותו האלימה כלפי חבריו גורמים לנידויו בהפסקות… דבר
שאני לא מעוניינת שיקרה. הוא לא מבין את השלכות מעשיו והייתי שמחה לחדד לו את
התוצאות של התנהגותו בצורה שיבין זאת ויישם את זה.
תודה