מאמר
הפרספקטיבה של ילדים וילדות על המידע שראוי להעביר להורים על הנעשה בגן
יעל דיין

מאמר זה מציג מחקר הבוחן את הפרספקטיבה של ילדים וילדות בנושא האינפורמציה שיש להעבירה להוריהם על אודות הנעשה בגן

תוכן

מעורבות ההורים במסגרות חינוכיות, ובפרט בגני ילדים נדונה רבות בספרות המקצועית בנושא הגיל הרך. "אופי" הקשר בין הגננת לבין ההורים נחשב לאחד המדדים אשר מצביעים על איכות המסגרת החינוכית. ממחקרים רבים עולה כי קיים קשר חיובי בין מידת המעורבות של ההורים בגן לבין הישגי הילדים והילדות. ממצאים אלה מהווים בסיס לדרישה ממערכות החינוך לטפח ולפתח את הקשר עם ההורים. ההנחה היא שקשר טוב תורם לכל השותפים: .(Clarke, Sheridan & Woods, 2010)

ההורים, צוות הגן, הילדים והילדות הקשר בין ההורים לבין הגננת מתאפיין בעיקר בחילופי אינפורמציה ביניהם, אך תוכני האינפורמציה לא נדונים כמעט בספרות. בדרך כלל מוצגות אמירות כלליות המושפעות ממסורת שהתגבשה במהלך השנים. הציפייה היא שהגננת תשתף את ההורים במתרחש בגן, ובעיקר בנושאים שעניינם בנם או בתם. תכנים כאלה היו לדבר מובן מאליו, ואין הרהור מחקרי או תאורטי על אודות חשיבותם. לא נבדקה כמעט תפיסתם של ההורים בדבר האינפורמציה שהם מעוניינים לקבל. אף שבדרך כלל האינפורמציה עוסקת בילד או בילדה, גם לא נבדקה תפיסתם של ילדים וילדות בדבר האינפורמציה שיש להעביר להוריהם.

להמשך קריאת המאמר

ביבליוגרפיה

נדלה ב9-6-14 מחוקרים @ הגיל הרך, – מכללת לוינסקי לחינוך, גליון מס. 1

לחצו להמשך קריאה
הקטן