שלום,
התפקיד שלך בוועד הוא חשוב מאוד כי הוא מאפשר לך לשדך את הילדים למוריהם וכמו כן לשדך את ההורים למורים. הילדים צריכים לראות ולחוש שהמורים וההורים הם באותו צד כדי לאפשר להם למצוא את כיוונם אצל ההורים והמורים כאחד. וההורים והמורים ביחד צריכים להיות בצד של הילדים להאמין בהם.
כשאת רואה שהמורה מקלקלת את אהבת הלימוד של תלמידיה וגם את הקשר בינה לבין תלמידיה, זה נכון להתערב כדי לתקן את המצב. כשילדים עולים לכיתה א', הם תמימים, פגיעים ומלאים בשאלות ובסקרנות ללמוד. המטרה הראשונה של המורה צריכה להיות לשמור על הדברים האלה ולהגן על הילדים מפגיעות שקשה מדי לשאת. כולנו יודעים שחשוב למורה לאהוב את תלמידיה. אבל אנחנו לא שמים לב למרכיב חשוב יותר – שהתלמיד אוהב את המורה. המורה יכולה להגיד שהיא אוהבת את תלמידיה, אבל זה לא משנה אם התלמידה לא מרגישה אהבה כלפי המורה.
יש סיכוי גבוה שהתלמידים ירגישו אהבה כלפי המורה אם היא מדברת איתם בטון חם ונעים, משדרת להם סבלנות וקבלה, ולא פוגעת בהם באמירות שמעליבות ומרחיקות אותם. ילדים רגישים מאוד וחשים עד כמה הם מקובלים ואהובים ע"י מוריהם. הסיבה שאהבתם של התלמידים כל כך משמעותי היא שלפני שהילד יכול להתרכז בלימוד, הוא קודם כל צריך להרגיש שהוא במקום בטוח וידידותי. הוא צריך להרגיש בבית עם המורה שדואגת לו, שומרת עליו, ולא פוגעת בו. מערכת העצבית שלו צריכה להיות במנוחה לפני שהוא יכול להתרכז בלימוד וליהנות מחוויית הלימוד. אם המורה משתמשת בהשפלות, הפחדות, איומים, אזהרות, הרמת הקול והרחקות, לא תהיה לתלמידים מנוחה. כתוצאה מזה, אהבת הלימוד נחלשת ונעלמת, בעיות קשב וריכוז עולות, מוכוונות חברים במקום מורים מתפתחת, ובעיות אלימות ובריונות מופיעות יותר בקלות.
כל מה שאת יכולה לעשות כדי לקרב את המורה בעדינות ולרכך את לבה כלפי התלמידים יעזור לילדים.
בברכה,
שושנה הימן