מאמר
ועדת גישור בית-ספרית
רבין, קריית ים, מנהל חברה ונוער

שפת תקשורת המסייעת לפתרון קונפליקטים, להבנה ולשיתוף פעולה.

תוכן

הגישור הוא גם תפיסת עולם וגם כלי. כתפיסת עולם הוא דרך טובה להתמודדות עם מצבי קונפליקט ולתקשורת יעילה בין תלמידים לתלמידים, בין מורים לתלמידים ובין צוות בית-הספר לציבור ההורים. ככלי הוא טוב להתמודדות עם קונפליקטים בתהליך ששני הצדדים בו לוקחים אחריות ומנסים להגיע להסכם, ששניהם מעוניינים בו.

דרכי הפעולה

שנה א: סדנה בהשתתפות מורים, הורים ותלמידים – רכישת שפת הגישור והקמת צוותי מגשרים

שנה ב: יצירת תשתית ארגונית ותפיסתית, הטמעת הגישור בבית-הספר, סדנה למורים בבית-הספר, הבנת תהליכי הגישור והקמת ועדת
גישור, המורכבת מתלמידים, ממורים ומהורים, אשר מטרתה לפתור קונפליקטים בתוך בית-הספר

תוצאות

1. התלמידים מעורבים בפעילות החינוכית.
2. תלמידים עוזרים לתלמידים.
3. התלמידים עצמאיים ולוקחים אחריות על הקונפליקטים שלהם.
4. גיבוש הקהילה הבית-ספרית: צוות מורים-תלמידים-הורים.
5. הפחתת האלימות המילולית והפיזית.

 

ביבליוגרפיה

הגב' לאה רוזנפלד, מנהלת חטיבת הביניים, טל': 04-8744201

לחצו להמשך קריאה
הקטן