הנחיות
א. חלקו לתלמידים את הדף לתלמידים.
ב. משך הזמן למילוי הדפים: 30 דקות
ג. היעזרו המידע (הרקע) על יום השלום הבינלאומי וכן בטקסט הבא מתוך סידור התפילה.
עושה שלום במרומיו,
הוא יעשה שלום עלינו
ועל כל עם ישראל,
ואמרו אמן.
מתוך: סידור התפילה
אנו מושיטים יד לשלום ושכנות טובה לכל המדינות השכנות ועמיהן, וקוראים להם לשיתוף פעולה ועזרה הדדית עם העם העברי העצמאי בארצו.
מתוך: מגילת העצמאות
הזוכים בפרס נובל לשלום
פרס נובל לשלום מוענק בכל שנה בשטוקהולם (שבדיה) לאנשים ולמנהיגים, אשר פעלו למען השלום ולמניעת אלימות. פרס זה הוענק גם למנהיגים ישראלים וערבים:
– בשנת 1978 הוענק פרס נובל לשלום למנחם בגין, ראש ממשלת ישראל, ולנשיא מצרים, אנואר סאדאת.
– בשנת 1994 הוענק הפרס ליצחק רבין, שהיה ראש ממשלת ישראל, לשמעון פרס, שהיה סגן ראש הממשלה וליאסר ערפאת, יו"ר הרשות הפלסטינית.
ד. לפניכם שתי משימות. לביצוען היעזרו במידע על השלום, שהובא לעיל מן המקורות הבאים: תפילה יהודית, מגילת העצמאות, שיר (בדף לתלמידים), פעילותו של ג'רמי גילי, ובעקבותיו – החלטת האו"ם, וכן פרס נובל לשלום, המוענק על פעילות למען השלום.
משימה 1: סיכום קצר על השלום
התלמידים יכתבו סיכום קצר על אחד מן המקורות. למשל: סיכום קצר על פרס נובל לשלום.
משימה 2: השיר "בואו נעשה שלום קטן"
א. התלמידים יקראו בדף לתלמידים את השיר בואו נעשה שלום קטן, מאת לאה נאור.
ב. התלמידים יסמנו בשיר את הפעלים.
ג. התלמידים יכתבו רעיון משלהם ל"שלום קטן". למשל: כיצד יוכלו לשפר את היחסים שלהם עם חבר/ה לכיתה (שיפור
האקלים הבית-ספרי).
ד. התלמידים יעצבו את הרעיון כפרסומת או יכתבו שיר קצר.