אני עובדת כגננת שילוב עם ילד בן 5, ילד מקסים ונבון ללא כל קושי לימודי. יש לו בעיית וויסות תחושתי (לעיתים רגישות יתר-לגירוי אודיטורי ולעיתים תת רגישות למשל למגע) שמן הסתם משפיעה על התנהגותו אך מעבר לכך הוא מתקשה מאוד בשמירה על הכללים וכל הזמן פועל בדרך שמסכנת אותו וילדים אחרים. הוא יכול להכות ילדים, לטפס על עצים בחצר או לזרוק אבנים מעבר לגדר על הכביש. מקרים כאלה קורים מספר פעמים ביום. כשמדברים איתו על מה שעשה הוא יכול לומר-לא זכרתי שאמרת שאסור, לא זוכר מה עשיתי ולאחרונה אמר – לא רציתי להפסיק (אולי התכוון ל-לא יכולתי להפסיק). עבדנו על פי מודל הרמזור – עוצרים, חושבים, פועלים), אנחנו עושים הטרמות, משוחחים אחר כל פעם, אני עושה איתו העצמה בפני כל הגן בתחומים החזקים שלו,אך כלום לא משתנה. התוצאה היא שכועסים עליו הרבה, מושיבים אותו בצד והחוויה שלו בגן – לדברי ההורים היא חוויה שלילית. אשמח לרעיונות כיצד ניתן לעזור לו לשלוט יותר בהתנהגותו.
תודה.
-
התמודדות עם אלימות
-
אלימות פיזית
-
אלימות מילולית
-
אלימות ברשת
-
אלימות נגד מורים
-
אלימות מינית
-
חרם
-
-
מיומנויות חברתיות
-
קבלת השונה
-
הבעת רגשות
-
מנהיגות
-
אכפתיות והתחשבות
-
תקשורת בין אישית
-
פתרון סכסוכים וגישור
-