למחנכת שלום,
אכן נראה שקיבלת לכיתתך ילד מאתגר ביותר. כשקיימות בעיות בכמה תחומים כדאי לבדוק קודם כל האם הסתיים התהליך האבחוני, במיקרה זה ייתכן ויש צורך באבחון פסיכודידקטי.
חשוב מאוד להיות בקשר רציף ופתוח עם ההורים ולוודא שהילד מקבל את האבחונים והטיפולים להם זקוק.
אם יש מטפלים רצוי שתשוחחי עמם מדי פעם.
לעיתים הטיפול התרופתי אינו מספיק לשינוי התנהגותי ויש צורך בעיצוב התנהגות.
מחקרים מראים שפרסים הרבה יותר יעילים בשינוי התנהגותי מאשר עונשים. תוכלי לבנות לילד תוכנית התנהגותית בעזרת הפסיכולוגית או היועצת של בית- הספר.
בילד כל כך קשה ומורכב יש צורך לחפש את נקודות האור שלו ולהחמיא לו, גם אם מדובר במשהו פעוט.
למשל, אם הילד שר יפה או ספורטאי טוב. יש לפרגן לו על כך בפני חבריו לכיתה.
לקראת השנה הבאה חשוב לערוך ישיבה לגבי הילד ולחפש דרכים לעזור לו כדי שתיהיה לו שנה יותר טובה.
בהצלחה וחופש נעים,
לאורה וולמר, פסיכולוגית קלינית לילדים
מומחית להפרעות קשב וריכוז
למחנכת שלום,
הייתי מציעה לך ראשית להסתכל על הדברים החיוביים שבו אין לי ספק שתמצאי לפחות דבר חיובי אחד.
מעבר לזה לבנות איתו במסגרת תהליך של עיצוב התנהגות רק דבר אחד לשיפור . תתחילי עם משהו קטן שיוכל לעמוד בזה, קבעי יעד להשגה ותחזקי אותו על עמידתו ביעד. אין לי ספק שלאט לאט התלמיד ירגיש שאת נותנת בו אמון וירצה להמשיך ולהשתפר וגם את תוכלי לאתגר אותו כל פעם במשימה , בהצבת יעד אחר… אם תרצי עוד רעיונות לעיצוב התנהגות אשמח לעזור לך.
בטי צרויה, מורה להוראה מתקנת, אופקים