תוכן
כאשר פסיכולוג בית הספר תופס את המסגרת החינוכית כולה כלקוח שלו, יש ביכולתו לקדם תהליכים המשפרים את יכולת בית הספר להכיל קשיים ולהתמודד עימם. במאמר זה מוצג מודל "מח"ר (מרחב חשיבה רב-מקצועי) בית ספרי" – מודל עבודה ייחודי לעבודה מערכתית של פסיכולוגים חינוכיים. המודל עושה שימוש שיטתי ומסודר במבנים ובנהלים כדי ליצור מרחב רב-מקצועי להתבוננות, ניתוח וחשיבה על מה שנדרש לעשות כדי לשפר את תפקוד התלמיד והצוות החינוכי המלווה אותו. המודל משלב תפיסה מערכתית עם עבודה בגישת המנטליזציה במטרה לאפשר לצוות בית הספר להיות במגע מתמשך עם הכאב של תלמידים ושל מורים ולבנות עבורם מענים מותאמים לצורכיהם. כך מסייע מודל מח"ר בית ספרי להפוך את בית הספר למרחב המטפח התפתחות וצמיחה עבור כל הפרטים בו.