רקע
בראשית החוברת הכותבות פונות אל התלמידים בשאלות אישיות על גילויי אלימות כלפיהם בבית-הספר. הפנייה האישית אל הקוראים הצעירים והניסיון לבדוק כיצד הרגישו ומה חשבו באותם הרגעים, יוצרת קרבה מידית ופתיחה טובה להמשך העבודה בחוברת.
למעשה, זאת שיטת העבודה בחוברת: הצגת מצבים, שהתלמידים נדרשים להפעיל בהם את שיקול דעתם ולהחליט אם ההתנהגות הזאת היא אלימה או חברית, וכן להציע פתרונות משל עצמם.
מגוון הפעילויות בחוברת מלווה בשירים, פרי עטם של משוררים, ובהם: דליה רביקוביץ, שלומית כהן-אסיף, אלי רווה ואחרים. השירים עוסקים במצבים של ילדים המתנהגים כלפי ילדים אחרים באלימות, בקללות, ומכנים אותם בשמות גנאי.
ובצד ההתמודדות עם מצבים כאלה – יש גם מסר חשוב: יש לנו אחריות לא לאפשר לחברינו להציק לאחרים! זהו מסר של מודעות ושל הבנה לעצם המעשה. יש כאן חשיבה על הנפגעים, על רגשותיהם ועל המצב החברתי שהפוגעים והנפגעים נמצאים בו.
בחוברת איורים של אודי טאוב, שקשר בין הטקסטים לבין האיורים בצורה בהירה ושובה את עין. האיורים ממלאים תפקיד חשוב: הם מפרשים, מדגישים ומשלימים את הנאמר בשירים. חלק מהאיורים עומדים באופן עצמאי, והם מתארים מצבים בצורה בהירה ללא טקסט.